Regisztráció és bejelentkezés

Nonprofi(t) színházi kommunikáció - A Radnóti Miklós Színház közönségével való kommunikációjának elemzése

A kultúra jelenlegi állapota nem mondható kedvezőnek. A kulturális intézmények – csakúgy, mint sok más intézmény – pénzszűkében vannak és ebből fakadóan nagyon sok problémával kell megküzdeniük. Mindezt úgy, hogy az általuk tolmácsolt művészeti értékek ne csorbuljanak. Változatlanul magas művészi színvonalon kell teljesíteniük és meg kell tartaniuk a közönségüket.

Dolgozatomban a színházi szakma jelenlegi helyzetét igyekeztem feltérképezni, ezen belül is a Radnóti Miklós Színház tevékenységét vizsgáltam és a középpontba a színház kommunikációját helyeztem. A kutatásom során azokra a kérdésekre próbáltam meg válaszokat keresni, hogy milyen elvek, stratégiák mentén, milyen célok érdekében, milyen eszközökkel kommunikál az említett színház a közönségével, illetve, hogy mennyire hatékony ez a kommunikáció.

Törekedtem több szemszögből, objektíven értékelni az összegyűjtött információkat és következtetéseket levonni a Radnóti Színház marketing/PR-tevékenységére vonatkozóan. Az eredmény igazán meglepő: a kommunikáció terén a színház tudatosan nem követ semmiféle taktikát, a kommunikációs eszközök, felületek alkalmazása sem előre meghatározott terv szerint történik. Mindezek ellenére a Radnóti Színház sikeres és népszerű színház, mely azzal magyarázható, hogy ösztönösen érzékenyen reagál a környezetére. Színpadán estéről estére kiváló, magas művészeti értékeket képviselő, teltházas előadásokat tekinthetünk meg.

szerző

  • Dudás Júlia
    nemzetközi gazdálkodás
    alapszak

konzulens

  • Magyar Mária
    tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék