Regisztráció és bejelentkezés

A kapszulás kávék piaca

Dolgozatomban a kapszulás kávék piacával fogok foglalkozni, melynek folyamatosan változó és egyre növekvő piaca világszerte sikeres. Bemutatom, hogy a magyar piacon jelenlevő jelentősebb kávé-forgalmazó vállalatok hogyan pozicionálták kapszulás kávéikat. Majd primer és szekunder kutatás segítségével feltárom a pozicionálás eszközeit, ezen belül elemzem a márka szerepét és marketingfunkcióit is. Továbbá kitérek a hazai piacon versenyző vállalatok márkastratégiáira.

Szekunder és primer kutatás alkalmazásával elemzem és összehasonlítom az alkalmazott marketing eszközöket (termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politika) a piacvezető Nespresso és egyik versenytársa, a Lavazza példáján keresztül, melyben kiemelt hangsúlyt kap a marketingkommunikáció. Kitérek a Fiat 500 és a Lavazza közös kampányára, amely egy rendkívül innovatív megoldás napjaink rohanó világában. Ezt követően elemzem a kapszulás kávék iparági környezetét, majd megteszem ugyanezt a termékre vonatkozóan is. Mindezen elemzéseket arra vonatkozóan készítem el, hogy milyen iparági- és termékelőnnyel rendelkeznek a kapszulás kávék. Mi a sikerük titka és a jövőben milyen tendencia várható a mostani piaci helyzetből kiindulva. Vizsgálataimat primer- és szekunder kutatással, valamint piac- és környezetelemzéssel támasztom alá.

szerző

  • Balogh Zita
    vezetés és szervezés
    mesterszak

konzulens

  • Magyar Mária
    tanársegéd, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék