Regisztráció és bejelentkezés

Sikeres lehet-e egy amerikai sminkmárka a magyar fogyasztók körében?

Dolgozatomban egy amerikai sminkmárka, a Rare Beauty magyar fogyasztókhoz vezető útját vizsgálom. Kutatásom során szemléltetem a Rare Beauty amerikai sminkmárkát, annak céljait és képviselt nézeteit. A vizsgált márka ismertetését követően feltérképezem a makrokörnyezetet, melyben a STEEP-elemzés lesz a segítségemre. A makrokörnyezet tanulmányozását követően elvégzem a vizsgált márka iparági és belső környezeti elemzését (Kotler 12 pontja alapján). A SWOT-elemzés során meghatározom a vállalat erősségeit és gyengeségeit is, míg a Porter öt erő modell segítségével az iparági versenyt meghatározó tényezőket vizsgálom. Dolgozatom során kitérek a sminkmárka Magyarországon történő értékesítésének és népszerűsítésének fontosságára és lehetőségeire. Ehhez becslést végzek a Rare Beauty várható hazai piacrészesedésére. Primer kutatásom során a magyar és a nemzetközi piacok fogyasztóinak fogadókészségét vizsgálom egy új sminkmárka (Rare Beauty) bevezetését illetően. Ennek elemzésére a legalkalmasabbak a 4P és a 4C modellek. Utóbbi során vásárlói szemszögből vizsgálom a fogyasztói igényeket. Kutatásom során kérdőíves megkérdezést alkalmazok. Primer megkérdezésem során nemzetközi szinten főként az amerikaiakat és az európaiakat (osztrákok, németek, szlovákok) fogom vizsgálni. A primer kutatás keretein belül vizsgálom az eltérő kulturális háttérrel rendelkező fogyasztók sminkelési magatartásának azonosságait és különbségeit. A kapott eredmények elemzése során figyelembe veszem a sminkeléssel kapcsolatos társadalmi különbségeket (pl.: erőteljesebb-naturálisabb sminkelés), hiszen ezek torzíthatnak az eredményeken. Kutatásom során vizsgálom többek között azt is, hogy a magyar és a nemzetközi piacok fogyasztóinak megkérdezettjei mennyi pénzt költenek kozmetikumokra, illetve melyek az általuk leggyakrabban használt termékek. A kozmetikumok értékesítésének tekintetében a közösségi média szerepét szintén vizsgálom, hiszen a reklámozás nagyrészt online felületeken történik. A kapott eredmények támogatni tudják a Rare Beauty magyarországi népszerűsítését. Kutatásom várható eredménye, hogy a magyar és a nemzetközi piaci fogyasztók sminkelési szokásainak összehasonlításával, kiderül miben térnek el elvárásaik egy új termék vagy márka kipróbálását illetően. Ezáltal meghatározható lesz, hogy a Rare Beauty termékei ki tudnák-e elégíteni a potenciális hazai fogyasztók igényeit. Mindemellett, választ szeretnék kapni arra a kérdésre, hogy hogyan lehetne népszerűsíteni a hazai fogyasztók körében az új márka termékeit.

szerző

  • Klaus Bettina Etelka
    Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

Jutalom