Regisztráció és bejelentkezés

Ugrókötelezés, mint sporttevékenység és sporteszköz

A dolgozat elsődleges célja egy online ugrókötelezéssel kapcsolatos vállalkozás üzleti modelljének létrehozása primer kutatások segítségével. Első lépésben feltárom az ugrókötelezés, mint sporttevékenységet, a sportmarketinget, az online marketinget, valamint a koronavírus- járvány hatását az ugrókötelezés és az egyes sportágak életére, továbbá szakértői interjúk segítségével és releváns információk birtokában körvonalazom - a 4P modell elemeinek az elemzésével - homogén, illetve helyenként heterogén eredményeket. Második lépésben megvizsgálom és feltárom a járvány okozta problématerületeket, amelyekre az edzőknek marketing szempontból nagyobb hangsúlyt kellene fektetniük. Harmadik lépésként sportolói oldalról végzek kérdőíves kutatást, ahol vírus alatti komplikációkat és innovatív megoldásokat vizsgálok az online edzésekkel kapcsolatban. A fentiek alapján, valamint az ugrókötelezéssel foglalkozó vállalkozás weboldalának és annak promóciós tevékenységének összehasonlításával a következő megállapításra jutottam.

A kutatás alkalmával kirajzolódott az, hogy az offline szférából az online világba váltani nem egyszerű senkinek sem, különösen annak, akinek eddig nem is volt szüksége a digitális eszközök napi szintű használatára. Ez a váltás egy folyamatot eredményezett a COVID-19 megjelenésével párhuzamosan.

A járvány beköszönte rohamosan felgyorsította az edzések online térbeli megjelenését. Az oktatók egyetlen fegyvereként szolgált a közösségi média tevékenység felfuttatása, az online oktatóanyagok kivitelezése, annak érdekében, hogy a korábbi vendégeiket meg tudják tartani és órákat tudjanak biztosítani a sportolni vágyóknak. Számos edző az online marketing eszközökhöz folyamodott, annak érdekében, hogy fel tudja kelteni az érdeklődést a saját sporttevékenysége iránt.

Ez a válsághelyzet az oktatók tanítványainak az elvesztésével, valamint a sport iránti motivációvesztéssel is járt. Továbbá rengeteg kihívás mutatkozott meg az online térbeli edzések megtartásánál, például rossz internetkapcsolat miatti nehézségek, új tagok kis számú csatlakozása, valamint a hagyományos órákon való közösség megszűnése miatt.

Az online edzések rendszerében szemet szúró kivetnivalók javítására és a kérdőíves kutatások eredményei alapján, az alábbi javaslatokat teszem:

• Biztos és erős online bázis kiépítése, amely nem csak a jelenlegi, hanem a jövendő tanítványok érkezését is garantálja.

• A sport fontosságára való felhívás, az online marketing eszközök különféle komponenseinek helyes felhasználásával.

• Az órákon való sportolásra buzdító egy-két motivációs gondolat beiktatása.

• Előre feltöltött vagy később visszanézhető oktató videókról történő gondoskodás.

• A személyesebb kapcsolat megtartásához, az óra előtti és utáni pár perces beszélgetések fontosságát javaslom.

• Promóciós tevékenység felfuttatása, hogy minél többen értesüljenek az edzéseket lehetőségéről.

• Kuponok, csábító ajánlatok alkalmazása.

szerző

  • Kálmán Hanna Marianna
    Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

Jutalom