Az online brókerszolgáltatás piacorientált menedzsment elemzése
2021-re már hétköznapi témává kezd válni, sok tekintetben azzá vált a tőzsdéről, befektetési lehetőségekről való beszélgetés, információgyűjtés. A legkülönbözőbb platformokon megtalálható már ez a témakör (blogok, podcastok, Youtube és TikTok videók), valahol csak felületesen, valahol igazán mélyreható elemzések szintjéig. A pénzügyi tudatosság, tájékozottság igénye, a lehetőségek keresése egyre nagyobb arányban fordul elő, felértékelődtek a piaci szolgáltatások.
Ennek megfelelően egyre nagyobb a pénzügyi szolgáltatások, azon belül az online brókerszolgáltatások piaca. Hatalmas verseny van már jelenleg is a felhasználókért, ingyenes kereskedési lehetőségekkel és különböző úttörő pénzügyi újításokkal, marketing ötletekkel igyekeznek magukhoz vonzani a szolgáltatók az érdeklődőket.
Kutatásom során azt vizsgálom, hogy milyen a fiatalok pénzügyi tájékozottsága, milyenek a pénzügyi és megtakarítási szokásaik és az online brókerszolgáltatásokkal való esetleges kapcsolatuk. Primer kutatás keretében elemzem a szolgáltatói oldal és választott célközönség hozzáállását, elvárásait és az azok közötti összhangot, illetve ellentmondást. Az így feltárt információk szolgáltatnak alapot a további lehetőségek feltárására, menedzsment következtetések megfogalmazására.
szerző
-
Ferenczy Dániel
Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Kalló Noémi
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék