A Covid-19 járvány menedzsment feladatokra kifejtett hatásainak vizsgálata kávézói szolgáltatás esetében
A kávézó, mint szolgáltatást vizsgálva, a dolgozatomban arra a két fő kérdésre keresem a válaszokat, hogy egy olyan nemzetközi kávéházlánc, mint a Starbucks, hogyan alakult szolgáltatássá és hogy milyen hatása van a Covid-19 világjárványnak az üzletek menedzsment működésére. Abból az alapfeltételezésből indultam ki, hogy a több mint egy éve kitört járvány mennyire befolyásolja a kávézó mindennapi működését. Ahhoz, hogy ezt részletesebben is elemezni tudjam, először meg kellett vizsgálnom, hogy hogyan is épül fel a szolgáltató egység azt, hogy hogyan lehet egy termék köré egy teljes szolgáltatást felépíteni. A szakirodalmi forrásokat feldolgozva, saját tapasztalataim és kutatásaim alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a Starbucks kávézó rendkívül jó példája annak, hogy a kávéból, mint termék, hogyan lehetséges egy világszinten is ismert sikeres szolgáltatást létrehozni, hiszen a vállalat nem csupán termékeket értékesít, hanem az ehhez társuló Starbucks élményt (Starbucks Experience) is. A sikeres működéshez ugyanakkor elengedhetetlen az az egyedi vállalati kultúra, amivel a Starbucks rendelkezik. Kutatásaim alapján igyekeztem rávilágítani ennek fontosságára, a kávézó menedzsment felépítésének bemutatásával, azzal, hogy a vállalatnál dolgozó összes partner rendkívül fontos szerepet tölt be a vállalat életében. Ezen tudások ismeretében kezdtem el elemezni a Covid-19 járvány menedzsmentre gyakorolt hatásait; azt, hogy miképpen változott meg a vállalat marketing-mix politikája és milyen különböző változásokat eredményezett az egyes menedzsment területeken. Ezek után a vevői oldalt érintő változásokot kezdtem kutatni, hogy egy még komplexebb és összetettebb képet kaphassak a járvány hatásáról.
szerző
-
Bán Bettina Nóra
Műszaki menedzser alapszak BSc
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Kalló Noémi
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék