Egy koreai kozmetikumokkal kereskedő kisvállalkozás (szeretet)márkázási lehetőségei
Az induló kisvállalkozások számos kihívással találják szembe magukat már az első perctől kezdve. Többek között a márkázás feladatai is felmerülnek, hiszen ahogy megszületik a vállalkozás, vele egyidejűleg létrejön a céghez kapcsolódó márka is. Megeshet, hogy a márkázással kapcsolatos teendőknek nem tulajdonítanak kellő jelentőséget, és a vállalkozás nem képes kihasználni a márkaépítésben rejlő lehetőségeket. Az általam vizsgált kozmetikai termékekkel kereskedő, fiatal, családi kisvállalkozás megbeszélésén például az alábbi mondat hangzott el, amikor a márkázás témája merült fel: „Mi túl kicsik vagyunk ehhez.”
Ennek ellenére úgy vélem, hogy a kisvállalkozásnak nem szabad leküzdhetetlen, félelmetes problémaként gondolnia a márkaépítésre, sokkal inkább meg kell látnia benne a kezelhető, hasznos és jövedelmező lehetőségeket.
Dolgozatomban az AC3ID modell, Kotler és Keller három márkaérték-építő tényezőjének és Kevin Roberts szeretetmárka elméletének segítségével olyan eszközöket tártam fel, melyeket egy induló kisvállalkozás könnyedén hasznosíthat.
Úgy tettem meg mindezt, hogy a szeretetmárka alapgondolatát helyezem a középpontba. Az igazán jó márka ugyanis képes érzelmi többletet, racionalitáson túlmutató értékeket nyújtani az ügyfelek számára, így kialakulhat az érzelmeken alapuló, ésszerű lojalitást felülmúló, mély kötődés a felhasználók és a márka között.
A szeretetmárkázás alapgondolatából következik, hogy az ügyfelek és márka kapcsolatának kölcsönösnek kell lennie, éppen ezért egy leíró jellegű kvantitatív primerkutatást is elvégeztem online kérdőíves formában. A fogyasztói felmérés céljaként feltártam, hogy mit gondolnak a koreai szépségápolási termékek hazai fogyasztói a szeretetmárkázási eszközökről, a koreai kozmetikumokról, valamint a webáruházról, mint vásárlási módról az említett termékek és márkázási eszközök tekintetében.
Dolgozatom során sikerült meghatároznom olyan eszközöket és lehetőségeket, melyek a kisvállalkozás számára kellően alacsony költségszinten megvalósíthatók, és erősíthetik a cég szeretetmárkáját. A fogyasztói felmérés eredményei alapján számos fejlesztési irányvonalat javasoltam márkázási stratégiájához kapcsolódóan. Kiderült, hogy a vizsgált vállalkozás nem is olyan kicsi a márkaépítéshez.
szerző
-
Molnár Timea
Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék