B2B elektronikus katalógusok implementálása , valamint egy újszerű beszerzési katalógus stratégia bemutatása
A TDK dolgozatom célja, hogy ismertessem a beszerzési funkció hatékonyságának javítását az egyik legkorszerűbb megoldással, a B2B elektronikus katalógus rendszerek implementálásával.
Működésüket egy autóipari vállalat, a Continental AG esettanulmányán keresztül mutatom be, mindezt annak érdekében, hogy mérlegelési alapul szolgáljon – elsősorban a menedzsment számára- egy elektronikus katalógus rendszer implementációs döntéséhez.
Az implementáció stratégiai mérlegelésének illetve a költség-haszonelemzésnek általános modellezése és összefüggései is bemutatásra kerülnek.
Kraljic 1983-as víziója az volt, hogy a beszerzésnek egy stratégiai ellátási lánc menedzsment funkcióvá kell válnia a hatékonyabb vállalati működés érdekben, mely filozófiát mára a leginnovatívabb szektorok legnagyobb szereplői sikeresen implementáltak.
Az elektronikus katalógusok a stratégiai ellátási lánc menedzsment funkciónak az egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb beszerzési eszköze, dolgozatomban ezért vizsgálom implementálásukat.
Ohmid Ghamami 21. századi víziója, hogy a beszerzésnek nem csupán stratégiai ellátási lánc menedzsment funkciónak, hanem szervezeti versenyelőnyt generáló funkcióvá kell válnia a hatékonyabb vállalati teljesítmény érdekében. Ennek a célnak a megvalósítása érdekében a dolgozatomban egy újfajta beszerzési katalógus menedzsment stratégiát javasolok.
A kutatás újszerűségét a nemzetközi szinten is nem teljesen feldolgozott témakör, valamint az elektronikus katalógus rendszerek a beszerzési funkción keresztül a szervezetre gyakorolt hatásainak vizsgálata és annak modellezése, valamint az újfajta katalógus menedzsment stratégia vizsgálata adja.
szerző
-
Vincze Ádám
Műszaki szakoktató alapszak BSc
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Kelemen Tamás
mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék