Készségfejlesztés élménypedagógiai módszerek segítségével a szakképzésben
A szakképzés intézményrendszerébe belépő diákok hiányos matematikai szövegértési és alkotási készségekkel kerülnek be, amely jelentősen hátráltatja a szakmai ismeretanyag átadási folyamatát. Az ehhez társítható készségek utólagos kialakítása illetve fejlesztése idő és munkaigényes. Ennek egyik lehetséges pedagógiai feloldási lehetőségét kínálják az élménypedagógián alapuló módszertani lehetőségek és megoldások. Ilyen megoldási lehetőséget biztosíthat a tanításban a különböző játékokon keresztüli és játékos elméleten alapuló új generációs módszerek alkalmazása.
Dolgozatom célja e módszertani repertoár feltárása és az ezzel kapcsolatos saját pedagógiai tapasztalataim megosztása, illetve ennek alátámasztása empirikus vizsgálatok segítségével.
szerző
-
Ungvári Magdolna
Tanár – mérnöktanár
mesterképzés (MA/MSc), levelező
konzulens
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék