Regisztráció és bejelentkezés

Az új szakképzési rendszer motiváló ereje a hátrányos helyzetű diákok körében

A dolgozatom célja, hogy általános iskolás (7. és 8. osztályos) diákok körében mérje fel a szakképzésben való továbbtanulási motivációkat a 2020-ban bevezetett új szakképzési rendszer tükrében. Fő kérdésem, hogy új perspektívát, többlet motivációt jelent-e a diákoknak az átszervezett szakképzési rendszer.

A kutatás első részében a szakképzési rendszer 2020 előtti és utáni struktúráját mutatom be, majd ismertetem a 2020 előtti rendszer eredményeit a jelentkezettek és végzettek számát, illetve tanulmányi eredményeket ismertetve publikusan elérhető adatok alapján.

A második részben a tanulók által kitöltött kérdőíveket elemezem, mely a továbbtanulási motivációikat vizsgálja hátrányos helyzetű diákok körében, két budapesti általános iskolában.

A dolgozatom célja a 2020 előtti és utáni szakképzési rendszer áttekinthető összehasonlítása és a korábbi struktúra eredményeinek bemutatása, mely alapként szolgálhat a későbbi, új rendszerben született eredmények értékeléséhez. További célom a tanulók motivációjának megismerése, változása, érveik a továbbtanulás mellett vagy ellen. Az iskolában dolgozó tanárok tapasztalatainak és módszereinek megismerése mely a tanulók motiválását szolgálja.

szerző

  • Brenkus-Várnai Enikő
    Tanár – közgazdásztanár
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Dr. Kattein-Pornói Rita
    egyetemi adjunktus, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

Nem ért el helyezést