Regisztráció és bejelentkezés

Az élethosszig tartó tanulás lehetséges útjai az Ipar 4.0 kompetenciáinak oktatásában

Az emberi történelem fejlődéstörténetként is felfogható a kerék feltalálásától az űrutazásig és a robotizációig. Az utat találmányok jelzik, amelyek paradigmaváltást hoztak a termelés és a technológia terén, valamint a tudományban egyaránt. Napjainkban az ipar új forradalmának időszakát éljük, ez az Ipar 4.0. A termelőeszközök működtetése komoly szaktudást kíván. Ezért felértékelődött az oktatás és a tudás szerepe. A munka világában csak olyan ismeretekkel és készségekkel lehet érvényesülni, amelyek megfelelnek a jövő követelményeinek is. E kompetenciák oktatása szükségessé teszi a hagyományos oktatás reformját mind a tananyag, mind a módszertan terén. Ezt a kérdéskört saját tapasztalataim is aktuálissá teszik, amelyeket egy kutatócsoport tagjaként szereztem, részben az európai digitális kompetenciák vizsgálata során, részben az egyetemi hallgatók készpénzmentes fizetési szolgáltatásokkal kapcsolatos ismereteit és viselkedését vizsgálva. Dolgozatomban elsősorban az élethosszig tartó tanulás lehetőségeire fókuszálva tekintem át a kompetenciák oktatását és fogalmazok meg néhány javaslatot összegyűlt eredményeim alapján.

szerző

  • Kálmán Botond
    Tanár – közgazdásztanár
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Dr. Kálmán Anikó
    docens, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

III. helyezett