Regisztráció és bejelentkezés

A felnőttképzés tartalmi-módszertani megoldásainak értékelése vállalati képzési környezetben

Társadalmunk alapja a tudás, amely egyben a jelenlegi gazdaság legfőbb erőforrásának is tekinthető. A napjainkban rohamos léptékben végbemenő technológiai fejlődés, illetve a társadalomban egyre inkább kitolódó aktív évek új megvilágításba helyezték a Lifelong Learning-et, azaz az élethosszon át tartó tanulást. Az egyik legfontosabb törekvés napjainkban a képzés és foglalkoztatás közötti összhang erősítése. A felnőttképzés egyik szerepe, hogy segítse a munkavállalót betöltött pozíciójában való eredményesebb munka végzésében. Vállalatok jelentős forrásokat áldoznak alkalmazottjaik képzésére, hiszen tudásuk halmozottan térülhet meg, és képzettségük a vállalaton túlmutatva hozzájárul az ország gazdasági növekedéséhez. A nagyobb cégek, többnyire multinacionális vállalatok mindennapjainak szerves részét képezik a folyamatos képzések. Továbbá általánosságban a munkavállaló a belépést követő egy-két hónapos időszak alatt intenzív oktatási perióduson megy keresztül, ahol elsajátítja a szervezetet érintő specifikus tudást, amely hozzájárul a hatékony munkavégzéshez. A Szakképzés 4.0 feltárja a jelenlegi felnőttképzési rendszer legnagyobb kihívásait a napjainkban zajló ipari forradalom következményeként megváltozó elvárások fényében.

A dolgozat alapjául szolgáló vizsgálat feltárja egy Magyarországon tevékenykedő nagyvállalat képzési környezetét. Feltárásra kerülnek a felnőttoktatás vállalati ágazatát képező módszerek, illetve bemutatásra kerülnek a vizsgált vállalat mindennapjaiban alkalmazott oktatási anyagok tartalmi szempontból. Az ismertetett részletek összehasonlításra kerülnek a globális trendekkel, valamint az intézményi felnőttoktatás megoldásaival mind tartalmi, mind módszertani szempontból. A dolgozat többek közt olyan kérdésekre is keresi a választ, mint az alkalmazott gyakorlatok hatékonysága, vagy az alkalmazotti vélemények.

szerző

  • Üveges Bence
    Tanár – mérnöktanár
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Benedek András
    egyetemi tanár, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

II. helyezett