Reklámfogyasztási szokások
Reklámfogyasztási szokásokat vizsgálom a fiatal korosztály szempontjából. Ugyanis a Z generáció, célcsoport a reklámkészítők számára. A játék vásárlások csökkennek, az internetes és számítógépes játékok miatt, mivel a gyerekek több időt töltenek a számítógép előtt, mint egymás társaságában. Az internet befolyásoló tényező lett számukra. A gyerekek már egész kis korukban elkezdenek a különböző médiumokat használni. A Z generáció tulajdonképpen beleszületett a média világába. Ugyanakkor a Z generáció a fogyasztásra is hatással van, ezért már egész kis korban igyekeznek kisajátítani őket az adott márkák. A reklám készítői, pont ezért erős marketing tevékenységgel próbálják őket irányítani. Az érzelmi kötődéseikre támaszkodva próbálják megfogni őket. Azaz ezt a kötődést áruvá váltani. A gyereke óriási gazdasági hatalommal rendelkeznek. A fogyasztásaikat befolyásolja a kortárs csoportjuk is. Minden gyerek a különböző trendeket próbálja követni. Ebből következik, hogy egyes fiatalok nagyobb mértékben befolyásolják a környezetükben lévő gyerekeket. Az éppen felkapott játék egy adott korosztályban néha csak egy ideig tudja megállni a helyét a piacon, majd háttérbe szorítja, egy másik új, trendi termék. Milyen hatással van ez a már régen piacon lévő játékokra? Megfigyelhető az is, hogy egyes gyerekeket, már nem lehet kiszakítani a média világából. Görcsösen ragaszkodnak az okos-telefonjukhoz, a táblagépükhöz és a számítógéphez. Milyen hatással lehet ez a gyerekekre és milyen hatást gyakorolnak a reklámok a rájuk?
szerző
-
Szabó Nicole
Műszaki menedzser alapszak BSc
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Virányi Péter
c. egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék