Regisztráció és bejelentkezés

Felhőalapú előfizetési modell a videójátékok piacán

Az internet terjedésével a digitális transzformáció rengeteg iparág üzleti modelljeiben változást hozott. Ez a terjedő digitalizáció és szolgáltatásorientáció a videójátékok terén is innovációt hozott. Az utóbbi években a konzolok piacán vezető vállalatok, mint a Microsoft XBOX és a Sony PlayStation egyaránt különböző előfizetéses szolgáltatásokat tett elérhetővé fogyasztói számára Ezeket vizsgálom meg és hasonlítom össze, különös figyelmet szentelve a felhőalapú játékot nyújtó előfizetésekre. A felhőalapú játék esetén nincs szükség fizikai konzolra, mert játékot egy személyi számítógépre streamelhetjük.

A dolgozatom fő kutatási kérdése, hogy milyen esetekben, és miért érheti meg a felhő szolgáltatások nyújtása a vásárlók számára. Ennek megvizsgálására egy modellt építettem fel, ami egyrészt hagyományos közgazdaságtani feltételezéseken, másrészt a piacon jelenleg elérhető előfizetéseken alapul. A konklúziók levonásához benchmarkként használom a tradicionális esetet, amikor a fogyasztónak szüksége van konzolra ahhoz, hogy játszhasson. Ezután a másodfokú árdiszkrimináció segítségével megállapítom, hogy az új felhő alapú szolgáltatást és a hagyományos játékformát miként érdemes áraznia egy profitmaximalizáló vállalatnak. Végül pedig a modell megállapításainak adok közgazdaságtani értelmet és keresek lehetőségeket a modell bővítésére, hogy az realisztikusabbá válhasson

szerző

  • Varga Viktor
    Pénzügy és számvitel alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Somogyi Róbert
    Docens, Pénzügyek Tanszék

helyezés

I. helyezett