Regisztráció és bejelentkezés

Webanalitikai elemzésen alapuló konverzióoptimalizálási lehetőségekre vonatkozó használhatósági vizsgálat összeállításának módszertana

A chocoMe Kft. egy a hazai csokoládépiacon jelenlevő vállalkozás, ahol az innovatív gondolkodásmód meglétének köszönhetően Magyarországon először vált lehetővé az interneten keresztül történő, egyedi csokoládékreáció összeállítás és vásárlás.

Az elmúlt évtizedek információ-technológia fejlődése, valamint az internet és a hálózatok térnyerése jelentősen átalakította az üzleti szféra világát. Az e-kereskedelem elterjedése is nagymértékű változásokat hozott a vállalatok alapvető működésébe, amellyel napjainkban az egyre élesedő versenyben maradni kívánó cégeknek szükségszerűen lépést kell tartani.

Kutatásomhoz a Google webanalitikai szolgáltatását használtam fel, amely segítségével elemzések széles választéka kérhető le a vizsgált weboldallal kapcsolatban. A Google Analytics által megadott kódrészletet a honlap forráskódjába beillesztve a szolgáltatás térítésmentesen igénybe vehető, amely így információkat nyújt a webáruház felhasználóinak alaposabb megismeréséhez, biztosítja az oldalra érkező látogatók viselkedésének részletes elemzését.

Dolgozatom legfőbb célja egy olyan módszertan bemutatása, amely a Google Analytics felülete által szolgáltatott adatokra építkezik. Azok felhasználásával lehetővé teszi egy olyan (részben) szemkamerás használhatósági vizsgálat összeállítását, amely biztosítja a chocoMe online felületével kapcsolatban azonosított konverziós célok hatékony megvalósulását a webáruház termékmenedzsment központú fejlesztése által.

szerző

  • Horváth Andrea
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Szabó Bálint
    tudományos segédmunkatárs, Ergonómia és Pszichológia Tanszék