Regisztráció és bejelentkezés

A BEST FM hallgatóinak szegmentációja kommunikációs csatornák alapján

Ebben a kutatásban csak a rádióműsorok hozzászólásaival foglalkozom. Meg kell említeni azonban, hogy történik egyéb interakció is a hallgatók részéről. Ilyen a személyes megkeresés (például nyeremények átvétele), illetve a hallgatói levelek (ez a csatorna már elavult, a többi csatorna kiváltja, elvétve azonban még szoktak érkezni levelek). Lehetőség van a szerkesztőség hívására is, például a játékokhoz való regisztrálásra.

Ezeket a szegmentáció során figyelmen kívül hagyom.

A műsorba érkező hallgatói interakciókat tovább bonthatjuk. Vannak információkérő (lejátszott szám címe, rendezvényekről bővebb információ), információadó (közlekedési információ, egyéb eseményekről tájékoztatás) és egyéb kategóriába sorolható (Hozzászólás adott témához, kívánságműsor esetén zenekérés és üzenet, elveszett kulcs/kis kedvenc stb.) Attól függően, hogy milyen az interakció a műsorvezető többféle uton is reagálhat a hallgatónak. Beolvashatja a hallgató üzenetét (egyéb és információadó kategória és - ha az információkérés több hallgatót is érinthet, akkor - információkérő) vagy válaszolhat személyesen csak a hallgatónak (információkérő interakció esetén).

A műsorvezetők visszajelzései alapján a leggyakrabban előforduló kategóriákat kiemeltem, ezek szerint fogom a beérkező interakciókat csoportosítani, elsősorban a telefon, SMS és Viber csatornákon keresztül érkezőket. A Facebook estében szükséges a kategóriákat kibővíteni, hiszen vizuális és egyéb eszközök állnak rendelkezésre.

A Facebook a többi csatornától eltérően működik. Már a rádió hallgató irányába történő kommunikációjára is többféleképpen történik. Ez egyfajta kiegészítő csatorna, melyet lehet a műsorok, játékok kiegészítő elemeként használni, vagy akár teljesen függetlenül. Például, a kívánságműsor kezdetére, történő felhívás (kiegészítő), Facebook promóciós játék (független). A szokásos rádiós csatornával csak hang alapú információtovábbítás valósítható meg, de a facebook lehetővé teszi a vizuális és az audiovizuális kommunikációt is, igaz nem valós időben (képek, videók megosztása). Az online kommunikáció korábban a rádió weblapján (chat, fórum) történt, azonban mára a Facebook teljesen kiváltotta és átvette a szerepét, az weboldal már csak presztízs jelentőségű.

szerző

  • Fazekas Gergő
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Lógó Emma
    adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék