Regisztráció és bejelentkezés

"Borpárlatnak indult, de több lett belőle" Zwack Maximilian Tokaji Különlegesség, mint tradícióra épülő, XXI. századi hungarikum

A Zwack Maximilian Tokaji Különlegesség egy borpárlat, mely hazánkban a maga nemében egyedülálló ital. Elődje, a Zwack Maximilian által kifejlesztett Tokay Brandy az 1920-as évek pezsgő kávéházi életének nélkülözhetetlen kísérője volt. A mai ital alapját is világhírű tokaji borok párlata adja, melyet az egyik legjellegzetesebb magyar fa virágából készülő eszenciával, hársfavirággal tesznek izgalmasabbá. A termék 2008-as újbóli bevezetésével megalkotóinak célja a mintegy 100 évvel ezelőtti siker, népszerűség elérése volt.

Munkám során szeretném a terméket termékmenedzsment szemszögből bemutatni, kitérve a fejlesztési folyamat főbb szakaszainak ismertetésére, melynek köszönhetően a mai modern világban is élvezhetjük e tradicionális nedű nyújtotta élvezeteket. A Zwack és a Tokaji márkanév együttes megjelenése okán – mely minden magyar számára fogalom - akár hungarikumként is tekinthetünk az italra. A kutatásom során arra voltam kíváncsi, hogy egy ilyen termék mit jelenthet egy külföldi számára, milyen élmények, attitűdök jönnek létre a fogyasztóban, valamint mit kell tennünk azért, hogy egy idegen utazó magyarországi látogatása után ezt az italt vigye haza, mint hazánkat jellemző, nemzeti értékeinket képviselő produktumot.

A kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, érdemes-e a vállaltnak e célközönség irányában nyitni, marketing stratégiáját ennek megfelelően alakítani, megtérülnek-e az erre a célra felhasznált ráfordítások. A kóstoltatással egybekötött termékértékelés, és a vendéglátó ipari egységeknél végzett interjúk tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a termék potenciális célközönsége lehetne a Magyarországra látogató külföldiek széles köre, ezért mindenképpen érdemes a cégnek ebben az irányban lépéseket tenni a Zwack Maximilian Tokaji Különlegesség velük való megismertetése érdekében.

szerző

  • Licsájer Péter Zsolt
    műszaki menedzser
    alapszak

konzulens

  • Dr. Antalovits Miklós
    egyetemi tanár, Ergonómia és Pszichológia Tanszék

helyezés

II. helyezett