Magilla Gorilla, avagy az Y generáció – mint a fogyasztói társadalom rétege – környezettudatos magatartásának vizsgálata gerilla módszerekkel
Absztrakt
Ökológiai lábnyom, globalizáció, fenntartható fejlődés, környezetbarát termékek, felgyorsult a világunk, fogyasztói társadalom, bio élelmiszerek... Mindannyian nap, mint nap találkozunk ezekkel a fogalmakkal. Többségünk használja is, ki jól ki rosszul. Azt azonban mindannyian érezzük, hogy valami nincs rendben.
A számítástechnikai forradalomnak köszönhetően az információ gyors áramlásával az emberiség tudatában van, hogy a környezeti erőforrásunk túlzott használata súlyos problémákhoz vezet. Vajon mindenki tisztába van ezzel? Mennyit vagyunk hajlandóak tenni egy fenntarthatóbb jövőért? Mi motiválja a fogyasztót egy környezet tudatosabb termék megvásárlására? Hogy viszonyul mindehhez a következő fogyasztói generáció, az Y generáció? Milyen attitűdök jellemzik? Dolgozatunkban ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Ennek igazolására Milfont és Duckitt féle attitűd tesztet vettük alapul, továbbá felállítottunk egy általunk generált önkitöltős tesztet. Kutatási csoportként az Y generációt jelöltük ki. Jelenleg már az Y generáció korszakát éljük, pszichológusok és szociológusok is leginkább velük foglalkoznak, melyek hasznos alapanyagul szolgálnak a termékmenedzsmenthez kapcsolódó folyamatokhoz.