IKEA vásárlóinak tipizálása termékmenedzsment eszközökkel
Kutatásom célja az IKEA fogyasztóinak mélyebb megismerése, fogyasztói magatartásuk alapján perszóna készítés. Kutatási módszernek kérdőívet, illetve fókuszcsoportot választottam.
Az első kérdőíves kutatásom (n=650) célja az IKEA vásárlók fogyasztói magatartásának, fogyasztói szokásainak, illetve az áruházzal kapcsolatos elvárásainak a feltárása volt. Az eredmények alapján meghatároztam vásárlói típusokat - öntudatos, határozott, határozatlan -, azok IKEA-val kapcsolatos preferenciájukat, szabadidős tevékenységeiket, környezettudatosságukat.
A második kérdőíves kutatásom (n=420) a kapott típusok mélyebb megértésére és feltárására irányult, de még mindin kvantitatív módon.
Végül pedig kvalitatív módszert alkalmaztam (két mini fókuszcsoport), annak érdekében, hogy a vásárlói típusok motivációikat, félelmeiket és IKEA-val kapcsolatos hiedelmeiket feltárjam.
Kutatásaim eredménye alapján 4 perszónát alkottam, az IKEA archetipikus vásárlóit határoztam meg.
szerző
-
Rappai Rita Cintia
Gazdálkodási és menedzsment alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Kapusy Kata
doktoranda, Ergonómia és Pszichológia Tanszék