Regisztráció és bejelentkezés

Sörcímke kommunikációjának hatékonysága

Már az ókori feljegyzésekben is találkozhatunk a sörrel, sörkészítéssel. Ma már a világgazdaság, ezen belül is a magyar gazdaság egyik meghatározó tényezője a sörfogyasztás. Az egyre szélesedő szortiment főként a haza kisüzemi sörfőzdék megjelenésének köszönhető. Kiemelkedő szerepet tölt be köztük a Monyo sörfőzde, melynek egyedi megjelenése, folyamatosan változó termékei mozgásban tartják a sörpiacot. Így folyamatosan definiálnunk kell, milyen igények merülnek fel, milyen a kereslet akár az általánosabb, akár az egyedi sörök iránt.

A fogyasztói társadalom rengetek időt tölt el bevásárlással. Vannak olyan termékek, amik automatikusan bekerülnek a kosárba, de vannak olyanok is, aminek kiválasztására nagyobb hangsúlyt fektetünk. Ilyen lehet egy háztartási gép, de akár egy üveg sör is. Kutatásom célja, hogy feltérképezzem, mi alapján választanak a fogyasztók az egyes sörök közül, hogyan befolyásolja őket az üveg és a címke megjelenése.

A felmérés online megkérdezés, majd egy projektív technikával összekötött interjú formájában valósult meg. Az eredmények pontos információt nyújtanak a cég számára a sörcímkék fontosságával, jelentésével kapcsolatban. Megmutatják, milyen fontos kapcsolat van a sör típusa és megjelenése között, valamint azt is, hogy milyen alapvető igényeket kell a cégnek kielégíteni ahhoz, hogy még többen próbálják ki, kedveljék meg a kézműves söröket.

szerző

  • Rumi Cintia
    Műszaki menedzser mesterszak MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Tóth Áron
    egyetemi tanársegéd, Ergonómia és Pszichológia Tanszék