Regisztráció és bejelentkezés

Sajátmárkás és gyártói márkás kávék összehasonlítása termékmenedzsment eszközökkel

,,Kávé”. Kinek mit jelent. Van akinek napi szükséglet, mondhatni életérzés, másoknak egy kellemetlen ízű ,,fekete lötty”. Mára számos kiszerelésben és formában érhető el, sokak életének a szerves részévé vált.

Kijelenthető, hogy a kávé egy olyan fogyasztási cikk, amivel kapcsolatban mindenki határozott véleményt tud alkotni, hogy miért fogyasztja, vagy éppen miért mellőzi azt. Napjainkra számos tanulmány készült a saját és gyártói márkák kereszttüzének vizsgálatára vonatkozóan. Egy 2018-as Nielsen kutatás szerint az utóbbi időben nőtt a sajátmárkás termékek piaci részesedése a gyártói márkás termékekkel szemben. 2017-ben közel harminc százalékos forgalmi arányt értek el a kereskedelmi márkák.

Jelen dolgozat kérdőív segítségével méri fel a felhasználók kávéfogyasztási szokásait. A nagymintás megkérdezés az általános kávéfogyasztási szokások, valamint a saját márkás és gyártói márkás kávék fogyasztói megítélése és preferenciája mellett, a statisztika eszközeivel vizsgálja a kávéfogyasztók ismereteit a kávékról. Úgy mint azt, hogy különbséget tudnak-e tenni az arabica és robusta fogalmak, valamint azok ízvilága között.

szerző

  • Tóth Lilla
    Műszaki menedzser mesterszak MSc
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Szabó Bálint
    egyetemi tanársegéd, Ergonómia és Pszichológia Tanszék

helyezés

III. helyezett