A Magyarországon és a világon felbukkanó környezetvédelemmel kapcsolatos diákmozgalmak szerepe és hatása a szakközépiskolai illetve a gimnazista diákokra
A dolgozat célja a környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos diákmozgalmak szerepének áttekintése, ezen belül a Gimnazista és szakközépiskolai diákok e témához való attitűdjének vizsgálat,az elemzése. Ennek keretében feltárásra, bemutatásra kerül a széles skálán vett szervezett környezetvédelmi események és klímasztrájkok, faültetések, online és valós hazai, nemzetközi konferenciák eredményei. Az elméleti munka mellett a figyelemfelkeltő akciók, gyűlések és az oktatásban lévő diákok viszonyának feltáró empirikus kutatása áll.
Kutatási problémaköröm a következő 10 fő nyitott kérdésre keresem a választ a dolgozatban. Mi a diákok motivációja? Miért érzik szükségesnek? Hogyan és mikor vettek benne részt? Hogyan szerveződnek kapcsolatba, hogyan találják meg egymást? Mennyire szervezettek közösségi szempontból? Frusztrálja -e őket ezzel a témával kapcsolatban valami az iskolában? Mi a céljuk? Mik voltak az oktatói reakciók? Mivel lehetnének jobbak a környezetvédelemmel kapcsolatos tárgyak? Egy min. 100 fő részvételével készülő kvantitatív kérdőíves felmérés megvalósítás a legaktívabb diákok körében ahol. a kapott eredményekből gráfos-hálózati-aktív térkép készítése egyszerű leíró statisztika segítségével következtetések levonása. A főbb a szervezésben is részt vevő szereplőkkel személyes interjút készítése.
szerző
-
Kiss Péter Pál
Tanár – mérnöktanár
mesterképzés (MA/MSc), levelező
konzulensek
-
Nagy Katalin
tanársegéd, Műszaki Pedagógia Tanszék -
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék