Előtanulmányi hálók elemzésének valószínűségi megközelítése (angol)
,,A legszebb évek.'' Gyakran jellemzik ezekkel a szavakkal az egyetemen töltött időt, azonban mi most egy új szemszögből vizsgáljuk a témát. Az oktatásszervezés optimalizálására manapság egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. A diplomaszerzést nem csupán a hallgatók sürgettetnék, de az egyetemek célja is, hogy minél sikeresebb szakemberek kerüljenek ki a képzésről. Az egyetemek törekednek a lehető legmagasabb színvonal elérésére, ezért érdekeltek abban, hogy matematikai eszközökkel vizsgálják a képzéseiket és egyaránt hallgatóikat. Az egyetemi képzések mintatanterveinek jellemzésére és összehasonlíthatóságára mutatunk néhány módszert. Elemzéseink gráfelméleti fogalmak segítségével, statisztikai adatokkal illetve egy saját modell építésével készültek. Ezekből olyan kérdésekre kaphatunk választ, hogy egy adott tantervben melyik a legfontosabb, leghangsúlyosabb tantárgy vagy mi a diplomaszerzés várható ideje. A dolgozatban egy valós egyetemi mintatanterv is elemzésre kerül.
szerzők
-
Bergmann Júlia
Matematikus mesterképzési szak (MSc)
mesterképzés (MA/MSc) -
Szekrényes Dóra Laura
Alkalmazott matematikus mesterképzési szak (MSc)
mesterképzés (MA/MSc)
konzulensek
-
Molontay Roland
Egyetemi docens, Sztochasztika Tanszék -
Dr. Szabó Mihály
tanszéki mérnök, Kémiai és Környezeti Folyamatmérnöki Tanszék