Pillanatkép a moodle rendszer alkalmazásáról a középiskolákban
Az információs és kommunikációs technológiai (IKT) eszközök alkalmazása az oktatás területén ma már természetes. A MOODLE az egyik legismertebb e-learning keretrendszer, mely hazánkban is rendkívül elterjedt a felsőoktatásban. Dolgozatunkban a MOODLE keretrendszer bevezetésének és alkalmazásának tapasztalatait vizsgáljuk a középfokú oktatásban valamint szakképzésben, mert tapasztalataink szerint ezeken a területeken alacsony penetrációval rendelkezik.
Kutatásunk során kérdőívek és interjúk segítségével felmértük a rendszer bevezetéséhez vezető motivációkat, az implementáció során felmerült problémákat, valamint az alkalmazás közben keletkezett tapasztalatokat. Megvizsgáltuk, hogy milyen jellegű képzőintézmények, szakmacsoportok és tantárgyak esetén elterjedt alkalmazása, és milyen feladatokra használják előszeretettel. Munkánk során ezeket az értékes tapasztalatokat gyűjtöttük össze majd értékeltük ki.
Bízunk abban, hogy segítséget nyújtunk mindazoknak, akik intézményükben egy ingyenesen elérhető, a diákok és tanáraik munkáját is nagymértékben segítő rendszer bevezetését tervezik. Reméljük, hogy dolgozatunk segítségével elkerülhetik a jellemző buktatókat, és nagy hatékonyággal alkalmazhatják ezt a korszerű, jövőbe mutató eszközt.
szerzők
-
Szonda Judit
közgazdász tanári
mesterszak -
Répás Sándor Rudolf Dr.
közgazdász tanári
mesterszak
konzulens
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék