Regisztráció és bejelentkezés

Oktatási segédanyag fejlesztése MsPowerPoint alkalmazással a trigonometria alapjainak magyarázatához 17-18 éves Asperger-szindrómás gyerekeknek.

Napjainkban egyre többet hallunk a médiában, és egyéb csatornákon az autizmusról, illetve annak enyhébb formájáról az Asperger - szindrómáról. A tudomány még nagyon keveset tud erről az állapotról, de az oktatás területén mi bármikor kerülhetünk abba a helyzetbe, hogy ilyen gyermekeket tanítsunk, még abban az esetben is, ha ehhez megfelelő szakismeretünk nincs. Pedagógusi elhivatottságunk lehet segítségünkre ebben, hogy az ilyen alkalmakkor eredménnyel helyt álljunk. Az Asperger- szindróma olyan összetett állapot, melyben a tanulók egészen más kommunikációs képességgel, látásmóddal, térérzékkel rendelkeznek, amelyeket figyelembe véve, inkább rajzos eszközökkel érhetünk célt, mint a szabályok bemagoltatásával. Erre nagyon jó eszköz a számítógép, és az azon használható programok, mint a MsPowerPoint, vagy a Prezi.com. Ezért választottam dolgozatom témájául az erre az állapotra jellemző tulajdonságok, tanulássegítő képességek megismerését, aminek tudatában megfelelő programok készíthetők, melyek segíthetnek, az általunk oktatott tantárgy továbbadásában.

szerző

  • Fenyeres Tamásné Zsuzsa
    mérnöktanári
    mesterszak

konzulens

  • Szalóki Tiborné
    egyetemi tanársegéd, Műszaki Pedagógia Tanszék

helyezés

III. helyezett