A régió- és településmarketing szerepe és lehetőségei a szőlészet-borászat ágazatban, különös tekintettel a fenntartható fejlődésre.
A dolgozat célja a szőlészet és borászat fenntartható fejlődéssel kapcsolatos összefüggéseinek feltérképezése. Európai Uniós majd magyarországi körültekintés különös tekintettel a fenntartható fogyasztásra. Szőlészet-borászat ágazat általános jellemzése, helyzetértékelés. A magyar borrégiók marketing helyzetének és lehetőségeinek (ökológia adottságok, klíma stb.) értékelése. Esettanulmány keretében az egri összetartás, hungaricumok fontosságának bemutatása, valamint az Egri Csillag regionális márka jellemzése és térségi gazdaságfejlesztési hatásainak vizsgálata.
Az Egri borvidékhez kapcsolódó pincészetek közül jelenleg huszonnégy rendelkezik Egri Csillag fehérborral. Ez a szám növekvő tendenciát mutat, kutatómunkánk során több pincészetettel felvettük a kapcsolatot azt vizsgálva, hogy a témában megjelölt termék milyen innovatív hatást gyakorolt az adott pincészet életében.
Konklúzióként elmondhatjuk, hogy az Egri borvidéken létrejött összefogás követendő példa lehet más magyar borvidékek számára, környezeti és gazdasági szempontokat is figyelembe véve.
szerzők
-
Galambos Pál Ádám
műszaki menedzser
alapszak -
Sélley Torda László
egészségügyi mérnöki
nappali
konzulens
-
Szalmáné Dr. Csete Mária
habilitált egyetemi docens, Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék