Spektrális megjelenítés és virtuális valóság elemzése színvisszaadás és színminőség vizuális vizsgálatának eszközeként
A projekt célja, hogy a vizuális tervezés eszközeként használjuk a virtuális valóságot. A tervezéshez egy 3D modellező szoftvert használunk, egy fizikai alapokon nyugvó renderelő motorral. Ezzel a valóságot jobban megközelítve tudjuk modellezni pl. egy múzeum helyiség berendezését, alaposabban tudjuk vizsgálni a fényforrásokat, a színvisszaadást, a különböző spektrális tulajdonságokat. A virtuálisan megtervezett helyiséget ezek után VR szemüvegbe helyezve tudjuk megfigyelni, és ebben a környezetben vizsgálni. A projekt célja, hogy a virtuális megjelenítést minél közelebb hozzuk a valósághoz színtani, fizikai szempontokat figyelembe véve, valamint megvalósítsunk egy real-time renderelést VR környezetben. A dolgozatomban bemutatom a virtuális tervezés lépéseit, majd pedig a spektrális renderelés lehetőségeit vizsgálom.
szerző
-
Dominek Márk
Mechatronikai mérnöki mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Nagy Balázs Vince
egyetemi docens, Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék