Regisztráció és bejelentkezés

Interaktív reklám és kiállítási felület készítése

Manapság egyre több olyan reklám felületet találhatunk a környezetünkben, ami már nem papír alapú plakát, hanem egy végtelen ciklusban futó animáció egy kijelzőn. A színes vékony kijelzőkön kívül egyre több technológia nyitja ki a teret arra, hogy a digitális reklámozás több tradicionális környezetben is elterjedjen.

A dolgozat fő célja, egy olyan platform létrehozása, ahol virtuálisan lemodellezett festmények vagy reklám plakátok interaktívvá tehetőek a Microsoft for Windows Kinect Version 2 mélységérzékelő kamera és az Unity 5 játékmotor segítségével.

Egy ilyen platform alternatív közeget hozhatna a marketing világába, ami könnyen felkelthetné a célközönség figyelmét és bevonhatná azt egy több másodperces animációba. Ezen animáció lefolyásában a néző is aktív szerepet vállalhatna, ezúton több figyelmet adva a reklámozott terméknek. Ugyanakkor, a növekvő számú CGI művészeknek is szolgáltathatna egy méltó médiumot arra, hogy bemutassák, műveiket egy olyan nem statikus vásznon ahol a modell úgy viselkedne, mintha a vászon mögött lenne a három dimenziós valóságban. Hasonló módon, múzeumok is növelhetnék portfóliójukat azzal, hogy már meglévő klasszikus festményeket megtudnák jeleníteni egy új – virtuális – formában.

A cél, hogy egy 3D-s modellt beimportálva az Unity környezetébe, az ott előre legyártott C# nyelvben írt szkript könyvtár és modell környezet segítségével egy könnyen animálható emberi mozgásra érzékeny animációs felületet hozhasson létre a felhasználó.

Irodalom

1. Kinect SDK 2.0 documentation: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn799271.aspx

2. Unity 5 documentation: http://docs.unity3d.com/Manual/index.html

3. C# documentation: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/67ef8sbd.aspx

4. C# in Depth by Jon Skeet, ISBN-13: 978-1617291340

szerző

  • Bánkuti Péter Ádám
    Mechatronikai mérnöki alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulensek

  • Dr. Tamás Péter
    docens, Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék
  • Ványi Gábor
    doktorandusz, ELTE-IK (külső)

helyezés

III. helyezett