Regisztráció és bejelentkezés

Késleltetési jellemzők elemzése pneumatikus nyomásvezérlőben

A vasúti járművek pneumatikus fékrendszereinek hatékonysága és biztonsága létfontosságú a közlekedési ágazat számára. Jelen munka az ezekben a rendszerekben megjelenő késések megértését és rendszerezését tűzi ki céljául, amely megismerése elengedhetetlen a fejlett biztonsági algoritmusok megvalósításához. A kutatás egy pneumatikus rendszer modellen keresztül vizsgálja az egyes, például mágnesszelepek és membránszelepek működéséből eredő késéseket. A legfontosabb paraméterek közé a reakcióidők és a nyomásarányok tartoznak. A vizsgálatokat a Knorr-Bremse Rail Systems által biztosított pneumatikus laboratórium kísérleti adatain alapulnak, azok szimulációi korábbi kutatások validált modelljein alapulnak. Az elemzés két elsődleges késleltetési forrást tár fel. Egyrészt, a mágnesszelepek 8 és 12 ms közötti, másrészt, a membránszelepek hosszabb, körülbelül 20 ms-os késleltetését, amelyek a nyitási és zárási időknek tulajdoníthatók, a kívánt nyomásarány eléréséhez.

szerző

  • Nunes dos Santos Matheus
    Gépészmérnöki alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulensek

  • Dr. Czmerk András
    adjunktus, Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék
  • Dr. Gábor András
    csoportvezető, Knorr-Bremse VJR Kft. (külső)
  • Balogh Barnabás
    Lead Software Developer, Knorr-Bremse Hungária Kft. (külső)

helyezés

Jutalom