Regisztráció és bejelentkezés

Textília szimulációja grafikus processzoron

Az elmúlt évtizedekben egyre jobb textilipari mérőberendezések, valamint egyre jobb, a textíliák viselkedését leíró mechanikai-matematikai modellek készültek. A textíliák viselkedésének megértése, valamint a számítástechnika fejlődése lehetővé tette realisztikus, háromdimenziós szimulációk megvalósítását. A textíliák számítógépes megjelenítését több területen használják. A legújabb animációs filmekben és játékokban fizikai modelleken alapuló szimuláció segítségével jelenítik meg a szereplők ruháit. Egy másik terület ahol igény van a háromdimenziós szimulációra, a divatipari tervezést és gyártást segítő szoftverek. A tervezést nagymértékben gyorsítaná és könnyítené, ha a tervező egyből látná elképzelésének eredményét.

Mikor 2007-ben az Nvidia előált a CUDA platform első verziójával az átlag felhasználó is hozzájuthatott a több száz Gflops-os számítási teljesítményhez a videókártyáját használva.

Dolgozatom célja, hogy olyan programot készítsek, amely valós időben tud számolni és megjeleníteni textíliákat, tömeg-rugó szimuláció segítségével. Valamint olyan módszer keresése amely a valósághű szimulációhoz elengedhetetlen, megfelelő paraméterek megválasztására alkalmas.

szerző

  • Katona Ádám
    mechatronikai mérnöki
    nappali alapszak

konzulens

  • Dr. Tamás Péter
    docens, Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék

helyezés

II. helyezett