Textília szimulációja grafikus processzoron
Az elmúlt évtizedekben egyre jobb textilipari mérőberendezések, valamint egyre jobb, a textíliák viselkedését leíró mechanikai-matematikai modellek készültek. A textíliák viselkedésének megértése, valamint a számítástechnika fejlődése lehetővé tette realisztikus, háromdimenziós szimulációk megvalósítását. A textíliák számítógépes megjelenítését több területen használják. A legújabb animációs filmekben és játékokban fizikai modelleken alapuló szimuláció segítségével jelenítik meg a szereplők ruháit. Egy másik terület ahol igény van a háromdimenziós szimulációra, a divatipari tervezést és gyártást segítő szoftverek. A tervezést nagymértékben gyorsítaná és könnyítené, ha a tervező egyből látná elképzelésének eredményét.
Mikor 2007-ben az Nvidia előált a CUDA platform első verziójával az átlag felhasználó is hozzájuthatott a több száz Gflops-os számítási teljesítményhez a videókártyáját használva.
Dolgozatom célja, hogy olyan programot készítsek, amely valós időben tud számolni és megjeleníteni textíliákat, tömeg-rugó szimuláció segítségével. Valamint olyan módszer keresése amely a valósághű szimulációhoz elengedhetetlen, megfelelő paraméterek megválasztására alkalmas.
szerző
-
Katona Ádám
mechatronikai mérnöki
nappali alapszak
konzulens
-
Dr. Tamás Péter
docens, Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék