A Formula 1-es autók hátső szárnya és a DRS
A TDK dolgozatunk során kitűzött feladatunk az, hogy megállapítsuk, hogy A Formula 1-ben használt DRS (Drag Reduction System - Ellenállás Csökkentő Rendszer) mechanizmus mennyi előnyt ad egy, a DRS mechanizmust nem használó versenyautóval szemben. Másik mérési feladatunk arról szól, hogy különböző szárnyprofilok mekkora leszorítóerőt és forgatónyomatékot generálnak. Mindkét feladatunkat szélcsatornás méréssel tervezzük megvalósítani 3 különböző szárnyprofillal. A szárnyprofilokat 3D-s nyomtatással állítottuk elő.
Célunk a legéletszerűbb adatok kimutatása, illetve, hogy minél látványosabb legyen mind a mérés, mind a végeredmény.
A méréshez a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék Kármán Tódor Laboratórium Fekete Rigó 2 elnevezésű szélcsatornát használjuk, illetve a mint már említett 3D nyomtatott szárnyprofilokat.
A dolgozatban kitérünk magának a DRS nyitó szerkezetének a működésére, illetve a használatára, valamint a hétköznapi aktív aerodinamikai elemekre is.
A kutatás nagy része a mérésen fog alapulni, itt elemezzük a szélcsatornából kapott eredményeket és igyekszünk minél több képi elemet beépíteni a dolgozatba a mérésről, hogy minden jól érthető és észlelhető legyen.
szerzők
-
Antal Sámuel
Energetikai mérnöki alapszak (BSc)
alapképzés (BA/BSc) -
Koncsik Nataniel
Energetikai mérnöki mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc) -
Kreisz Dániel
Energetikai mérnöki alapszak (BSc)
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Horváth Csaba
adjunktus, Áramlástan Tanszék