Az Arduino elektronikai fejlesztőplatform oktatási lehetősége a terméktervező képzésben
Az Arduino egy nyílt forráskódú elektronikai fejlesztőplatform, mellyel széleskörűen állíthatók össze szenzorokat és aktuátorokat tartalmazó termékek. A legelterjedtebb programozási formája az IDE integrált fejlesztői környezetben történik, melynek logikája azonban a programozásban járatlanok számára nehézséget okozhat. Erre a problémára kínál hatékony megoldást a blokk alapú programozás, mellyel a fókusz a kódírás helyett sokkal inkább a tervezésre és az algoritmikus gondolkodásra irányulhat.
A dolgozat célja bemutatni egy olyan példafeladatokkal illusztrált módszertant, mely elősegíti, hogy programozási előismeretekkel nem, vagy csak kevéssé rendelkezők is képesek legyenek elektronikát tartalmazó termékek tervezésére. A terméktervező képzésben részt vevő oktatóknak és hallgatóknak a terméktervezés és az elektronika kapcsolatáról alkotott véleményét és igényeit feltérképezve, megfelelő módszerekkel lehetőség nyílhat a képzésben tanulókkal számukra előnyös módon megismertetni a mikrokontroller vezérlés alapjait. A kutatásban az Arduino fejlesztőplatform blokk alapú programozásával az alapoktól kezdve egyre összetettebb konstrukciókig eljutva mutatom be, hogy mindezek segítségével a továbbiakban miként valósulhatnának meg korszerűbb, dinamikusabb terméktervezési tanulói projektek.