Regisztráció és bejelentkezés

A Lego, mint kapocs a fizikai világ és a digitális nemzedék gyermekei között

Jelen korunk egyik nagy problémája a digitális világba beleragadt gyermekek (és felnőttek) egyre növekvő száma. Ennek következményeként jelentkező motiválatlanság és a való világtól történő elszakadás pszichológiai problémákat okozhat, ami megnehezíti a kikapcsolódást, a munkavégzést és egészségkárosító aspektusokkal is jár. A termékek szembeni elvárást is nagy mértékben befolyásolja ez a jelenség, az ingerküszöb és a figyelemfelkeltés terén a legszembetűnőbb a változás.

Mivel a látványos, személyre szabható, ugyanakkor az alkotást elősegítő és széles körben használatos termékek képesek nagy hatást gyakorolni az emberek életvitelére, mely legkönnyebben a gyermekkorban változtatható meg, ezért a játékok között kerestem a probléma megoldását. Fontos szempont volt, hogy a szülők és felnőttek is élvezhessék és használhassák, ugyanakkor képességfejlesztésre is alkalmas legyen, ezért a Lego-ra esett a választásom. Ez a termék nagyon széles, jól variálható termékpalettával rendelkezik, amelyek egymással kompatibilis elemeket tartalmaznak, így mindenki megtalálja illetve kialakíthatja a számára megfelelő készletet.

Olyan LEGO témákat kerestem, amelyek nagy potenciállal és plusz funkciókkal is rendelkeznek.

A Lego Bionicle termékcsoport azért került kiválasztásra, mert a készletek manuálisan mozgatható szerkezeteket is tartalmaznak, amiknek a megépítése és használata is fejleszti a gyermekek kézügyességét, térlátását és a játékélményt egy új szintre emeli. A téma játékszetteken kívüli lehetőségei szintén figyelemre méltóak. A termékek külön karaktereket formáznak meg, akiknek a történetei könyv, képregény és film vagy sorozat formában is kiadásra kerülnek, így részeivé válhatnak a rajongók is ennek a világnak. Ezzel egyben új jelentést is kapnak a kiadott fizikai játékok.

Maga a termékcsoport 2001-2010 és 2015-16-ban volt elérhető. Célom egy olyan 3. generáció létrehozatala, mely a két sorozat előnyeit ötvözi, új készletekkel, játékfunkciókkal, a régi történet folytatásával és új koncepciók integrálásával képes felvenni a versenyt a videójátékokkal.

A vonatok téma közkedvelt, a mindennapi életrészeit képező járműveket hozza közelebb. A készletek különlegessége, hogy saját pályarendszerrel és motorokkal rendelkeznek, kitalált és valós szerelvények modelljeit is tartalmazzák. Korszerű, bluetooth-os rendszerrel működnek és hangeffektek is elérhetőek hozzájuk. Ez a téma jelenleg is aktív, a Lego City, Lego Creator Expert (Icons) és a Harry Potter készletek között. Célként olyan modellek tervezését tűztem ki, melyek tartalmaznak fiktív és valós vonatokat is, valamint a készletek személyre szabhatóak és oktatási használatra is alkalmasak legyenek. A jelenlegi magas előállítási költségek mérséklése érdekében egy új motoros rendszert is terveztem, mely eliminálja a problémás darabok egy részét.

A termékcsoport jobb bemutatása és adottságainak jobb kihasználása érdekében egy külön szavazó és kiállító eseményt is tervezek, mely nagyban segítené a vevők bevonását a jövőben kiadásra kerülő készletek kiválasztásában, így növelve a vevői elégedettséget és az eladások számát.

Az elkészült termékjavaslatok használhatóságát fizikai és/vagy digitális kísérletekkel, valamint számításokkal támasztottam alá, ahol az indokolt volt a szerkezeti adottságok miatt. A tervezés során igazodtam az eddig Lego készletek és a cég által kiadott anyagok alapján megfogalmazott formai és tartalmi követelményekhez.

szerző

  • Molnár Dávid
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Erdősné Sélley Csilla
    mesteroktató, Gép- és Terméktervezés Tanszék

helyezés

Jutalom