Pneumatikus munkahenger sebességnövelési lehetőségeinek vizsgálata
Dolgozatomban a Műszakik Pneumobil Team legújabb járművének mechanikai energiáját szolgáltató munkahengerét vizsgáltam. Az előző jármű más méretű konstrukciójához képest lassabb a munkahenger feltöltési folyamata, mert a feltöltendő térrész és a csatlakozó átmérőjének aránya nem megfelelő. Ezt az arányt kellett javítani a munkahenger hengerfedelén lévő csatlakozófurat módosításával. A furat átmérőjét, mélységét, elhelyezkedését, dugattyúhoz képesti pozícióját változtatva vizsgáltam a numerikus áramlástan eszközeivel a kialakult áramlási képeket. Ezt követően a jármű mérőrendszerével az eredeti hengerfedélen is végeztem méréseket, majd egy általunk gyártott hengerfedélen különböző átmérőjű és helyzetű csatlakozófuratokkal ismételtem meg a méréseket. Összehasonlítottam, hogy a furat átmérőjének növelése, illetve áthelyezése hogyan befolyásolta a munkahenger feltöltési idejét és így annak sebességét.
szerző
-
Bolyki Zsolt
Gépészmérnöki mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Farkas Zsolt
Egyetemi adjunktus, Gép- és Terméktervezés Tanszék