Regisztráció és bejelentkezés

Személygépjármű kamerás visszapillantó tükör rendszerének tervezése alakoptimalizálással

Az elektromos személygépjárművek veszteségeinek jelentős részét a légellenállás adja, így ezzel a területtel kifejezetten foglalkozni kell. A légellenállás csökkentésével lehet növelni a hatótávot, melyet a hagyományos visszapillantó tükrök megváltoztatásával lehet elérni.

A közelmúltban megjelent és újabb típusokban megjelenő, kamerakép alapú, visszapillantó tükröket kiváltó megoldások a légellenállási együttható csökkentése érdekében jelentek meg. A dolgozatomban egy kamerás visszapillantó tervezéséhez szükséges paraméterek vizsgálatát végzem el. Egy előre meghatározott kamera köré tervezett burkolatot három alaptestből kiindulva tanulmányozok. Ezek nem mások, mint a téglatest, a tetraéder, illetve az orsószferoid. Az optimális test kiválasztása után, annak befoglaló méreteire fókuszálva készítek vizsgálatot. Mindezeknek a meghatározásához szimulációkat végzek a városban, főúton és autópályán történő közlekedés során előforduló sebességekkel. Ezek sorrendben: 50 km/h (13,88 m/s), 90 km/h (25 m/s) és 120 km/h (33,33 m/s). Végezetül a meghatározott test és annak paraméterei alapján tervezem meg a konkrét kamerás visszapillantó tükröt. A test paraméterek mellett a tervezés során a baleset- megelőzést, az illeszkedéseket, illetve a designt is figyelembe veszem

szerző

  • Szemenyei Bianka
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dóka Tamás
    PhD hallgató, Gép- és Terméktervezés Tanszék

helyezés

III. helyezett