Motorkerékpár hátsó felfüggesztésének dinamikai vizsgálata
TDK dolgozatom során a BME MotoStudent csapat 2014-ben épített motorkerékpárjának himbarendszer segítségével megvalósított hátsó felfüggesztésének tervezését és dinamikai szimulációját mutatom be.
Tervezés során kiindulásképpen 2 dimenziós vázlaton tanulmányozom a 4 csuklós mechanizmus sajátosságait, és alakítom ki a geometriát a követelményeknek megfelelően.
Ezt követően a 3 dimenziós, motion skeleton technológián alapuló modellen a PTC Creo 2.0 szoftver segítségével dinamikai vizsgálatokat hajtok végre. A szimulációk hitelessége érdekében a hátsó rugós tag csillapítási tényezőjének - hidraulikus szakítógép segítségével történő - meghatározását is bemutatom.
A szimulációk során kapott eredmények a szerkezet teherbírás szempontjából kritikus elemeinek tervezését segítik elő.
szerző
-
Anka Márk
Gépészeti modellezés mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Nguyen Huy Hoang
Tudományos munkatárs, Gép- és Terméktervezés Tanszék