Regisztráció és bejelentkezés

Motorkerékpár hátsó felfüggesztésének dinamikai vizsgálata

TDK dolgozatom során a BME MotoStudent csapat 2014-ben épített motorkerékpárjának himbarendszer segítségével megvalósított hátsó felfüggesztésének tervezését és dinamikai szimulációját mutatom be.

Tervezés során kiindulásképpen 2 dimenziós vázlaton tanulmányozom a 4 csuklós mechanizmus sajátosságait, és alakítom ki a geometriát a követelményeknek megfelelően.

Ezt követően a 3 dimenziós, motion skeleton technológián alapuló modellen a PTC Creo 2.0 szoftver segítségével dinamikai vizsgálatokat hajtok végre. A szimulációk hitelessége érdekében a hátsó rugós tag csillapítási tényezőjének - hidraulikus szakítógép segítségével történő - meghatározását is bemutatom.

A szimulációk során kapott eredmények a szerkezet teherbírás szempontjából kritikus elemeinek tervezését segítik elő.

szerző

  • Anka Márk
    Gépészeti modellezés mesterképzési szak
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dr. Nguyen Huy Hoang
    Tudományos munkatárs, Gép- és Terméktervezés Tanszék

helyezés

I. helyezett