Regisztráció és bejelentkezés

Hulladékhő felhasználása járművek hajtására

Az fenntartható közlekedési megoldások iránti törekvés növekvő érdeklődéshez vezetett a hulladékhő hasznosításában mint lehetséges üzemanyagforrás járművek számára. Ez a tanulmány átfogó vizsgálatot végez a tárolt hő felhasználásáról, mint lehetséges hajtóműrendszer a modern járművek számára. Egy interdiszciplináris megközelítésen keresztül, amely magában foglal irodalmi kutatást, hőforrások értékelését, hőtárolás és átalakítási módszereket, járműtervezést, gazdasági elemzést, valamint környezeti és társadalmi hatásvizsgálatot, ez a tanulmány azt célozza meg, hogy foglalkozzon a hulladékhő hasznosításának területén felmerülő kritikus kihívásokkal és lehetőségekkel.

Az első fázis egy kiterjedt irodalomáttekintést tartalmaz, amely felvillantja a jelenlegi kutatási állapotot, a fő eredményeket és azonosított technológiai hiányosságokat. Az akadémiai adatbázisokból, folyóiratokból és illetékes kiadványokból származó tudás szintetizálása révén ez a dolgozat azonosítja azokat a területeket, ahol fejlesztésekre van szükség.

Továbbá, ez a kutatás feltárja a különféle hulladékhőforrásokat, beleértve a napenergia hőenergiáját, a hulladékhő-visszanyerést és a égési alapú rendszereket, különös hangsúllyal azok hatékonyságának, skálázhatóságának és környezeti következményeinek értékelésére. A tanulmány részletesen foglalkozik hőtárolási módszerekkel, például fázisváltozási anyagokkal és termokémiai tárolással, valamint hőtengelymunka-átalakítási technológiákkal, mint például Stirling-motorok, termoelektromos generátorok és organikus Rankine-ciklusok.

Ezeknek az vizsgálatoknak a tanulságait beépítve a dolgozat egy járműtervet vázol fel, amelyet kifejezetten olyan követelményeknek alakítottak ki, hogy legalább tíz utast szállítson el legalább 20 kilométer távolságra. A jármű energiatároló és átalakító rendszere gondosan integrálva van a kiválasztott hőforrással és tárolási módszerrel, létrehozva egy összefüggő és működőképes közlekedési megoldást.

Ezen felül egy gazdasági elemzés is zajlik az innovatív technológia bevezetésének pénzügyi megvalósíthatóságának értékelése érdekében. A kalkulációk magukban foglalják az kezdeti beruházási költségeket, üzemeltetési kiadásokat és karbantartási szempontokat, lehetővé téve a hasonló kiértékelést a hagyományos járműhajtóműrendszerekkel szemben.

Végül pedig megvizsgálják a hulladékhő hasznosításának környezeti és társadalmi hatásait. A tanulmány elemezi a potenciális üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkenését és az levegőminőség javulását, rávilágítva a technológia környezeti előnyeire. Ezen felül megvitatja a lehetséges társadalmi következményeket, ideértve a munkahelyteremtést és a közlekedési mintázatok változásait, megközelítve ezzel a járműhajtómű egy átalakító megközelítésének szélesebb társadalmi összefüggéseit.

Kulcsszavak: Hulladékhő Hasznosítás, Fenntartható Közlekedés, Hő-üzemanyag Átalakítás, Jármű Energiahatékonyság, Termoelektromos Generátorok

szerző

  • Mehyaddinov Khayal Id.
    Gépészmérnöki alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Imre Attila
    egyetemi tanár, Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék

helyezés

Jutalom