Fékerőszabályozó rendszer modellezése és szimulációs környezetbe történő beépítése
A TDK dolgozatban, a szakdolgozatomban felépített személygépjármű fékezési folyamatának bemutatására készülő szimulációs környezet tovább fejlesztésével foglalkoztam.
A szakdolgozatban létrehozott szimulációs környezet tartalmazza a hidraulikus fékrendszer alapvető részeinek (főfékhenger, hidraulikafolyadék, kerékfékszerkezet) és a hosszirányú járműdinamikának a modelljét. A TDK dolgozatban az ABS logika megvalósításához szükséges fejlesztéseket végeztem el a hidraulikai- és mechanikai rendszerben. Az ABS szabályozást végző szelepek és a szivattyú került beépítésre és új gumimodellt alkalmaztam.
A dolgozatban bemutatom a fékerőszabályozók és blokkolásgátló rendszerek jellemzőit, a modell felépítését és a modell segítségével végzett szimulációkat.
szerző
-
Jánosi Alexandra
Gépészmérnöki mesterképzési szak
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Szabó Bálint
adjunktus, Gépjárműtechnológia Tanszék: