Regisztráció és bejelentkezés

életTEREM

A napjainkban zajló számítástechnikai forradalmak életünk minden területére, így az oktatásra is hatással vannak. A tanulási folyamatok, szokások változásával új igények jelentkeztek, amire az építészetnek is reagálnia kell.

A virtuális jelenlét következtében introvertáltak lettünk, jelentősen kevesebb az interakció az emberek között, ez megnehezíti számunkra az alapvető kommunikációs készségek elsajátítását.

Ezért fontos - a kollégiumokban is működő - közösségi tanulás; mely során egymástól tanulhatunk, kérdéseket vethetünk fel, segíthetjük és inspirálhatjuk egymást. Az előadásokon és gyakorlatokon passzívan szerzett ismereteket aktív tanulással mélyíthetjük el. Hogy erre igény van, azt bizonyítja a

coworking irodák térhódítása, vagy akár egyetemünk folyosókon elhelyezett asztalainak kihasználtsága.

Szükségünk van egy térre, ahol ezek az interakciók megtörténhetnek kötetlenebb körülmények között, egy mindenki számára elérhető helyen. Célunk olyan kisebb léptékű beavatkozás az egyetem területén, amely szociális tanulásra alkalmas teret hoz létre. Egy hely, ami lehetővé teszi az egyéni, nyugodt elmélkedést, ugyanakkor a nagyobb csapatokban való tanulást; megfelelő környezetet biztosít a munkához, és munka közbeni kikapcsolódáshoz.

Milyen építészeti eszközökkel érhető ez el? Erre keresünk választ.

csatolmány

szerzők

  • Frank Noémi
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Muszka Rebeka Anna
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Pomázi Dorottya
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Klobusovszki Péter
    egyetemi adjunktus, Középülettervezési Tanszék