Regisztráció és bejelentkezés

Folyam

Az ember nem csak a belső világát, hanem az őt körülvevő környezetét is formálja fizikailag és lelkileg is. Ezt a felvetést építészeti szempontból vizsgálva arra a következtetésre jutunk, hogy az épített környezet az ember intuitív elképzeléseinek és gondolatainak a megvalósítása. Az alkotó ember az épített környezettel reflektál a világra a saját maga által felépített gondolatok és eszmék mentén.

Az építész a saját lelkét, gondolatait, elhatározásait viszi bele az építményeibe, az alkotó ember, a lakókörnyezetét a saját belső elképzelései alapján formálja, választja. Egy épület képes egy adott ideológiát, eszmét vinni át a befogadóba. Az épített környezet, mint a zene vagy a képzőművészeti alkotások egy hangulatot, érzést, lelki világot tudnak átadni a szemlélőnek. Korunk digitális grafikai környezetében, az illusztrációkban, a rajzfilmekben és a videójátékokban erőteljesen operálnak ezekkel az eszközökkel, mivel ezek univerzálisan alkalmazhatók, de a médiumtól függ a pontos eszközök spektruma. A korszerű technikák segítségével ezeknek egy absztraktabb, nem realisztikus ábrázolásnyelvét lehetne alkalmazni a nem műszaki tartalmakkal bíró rajzok és látványok hangsúlyának a fokozásához. A megszokott építészeti tervek ábrázolásától eltérve, nem csak az épületnek tudnának egy karaktert adni, de az egyes részeinek is. Hangulattal ruházza fel, ami egy megszokott terv ábrázolásnál hiányozhat.

Ebben a kísérletben egy próbát teszek arra, hogy egy videójáték által adott ábrázolás technika inspiráció alapján saját, egyedi absztrakt tér és forma struktúrát hozzak létre a 2D-s síkban, ami megfeszíti az építészeti terv ábrázolásának és a digitális alkotás lehetőségeinek a határát.

csatolmány

szerző

  • Shelemekhov Mark
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Dr. Pintér András Ferenc
    egyetemi tanársegéd, Rajzi és Formaismereti Tanszék

helyezés

II. helyezett