Regisztráció és bejelentkezés

Absztrakt relativitás

Az absztrakt festmények mindig is megosztónak számítottak a közvélemény számára. Sokan úgy gondolják, hogy hasonló képeket bárki le tud festeni, így inkább művészkedésnek, mintsem művészetnek ítélik meg ezen alkotásokat, anélkül, hogy pontosan megértenék a festmények mögött rejlő tartalmakat, érzelmeket.

Az absztrakt festmények értelmezése leginkább a szemlélővel vannak összefüggésben, ahogy maga az alkotás, úgy az értelme is absztrakt. Egy alkotásnak nincsen feltétlen konkrét jelentése, vagy értelmezése, a hangsúly azon van, hogy milyen érzelmeket vált ki vagy milyen gondolatokat indít el az egyénben. Akárcsak egy hangszeres zene vagy egy kortárs táncelőadás.

Az absztrakt egy formabontó, a valóság összefüggéseit figyelmen kívül hagyó művészeti irányzat. Egy melléknév, amely jellemezhet gondolkodásmódot, stílusirányzatot, vagy művészeti alkotást.

Kutatásom során arra szeretnék rávilágítani, hogy mennyivel másképp értelmezhető a világ különböző személyiségű, korú és foglalkozású emberek számára. Hogyan látják a nem művészettel foglalkozó emberek a hétköznapi tájakat, egy művész látásmódjával szemben. Ehhez Piet Mondrian festészetét és eszközkészletét veszem alapul.

Kísérletem lényege, hogy egy Mondrian által is kedvelt, és sokszor ábrázolt tájat, hogyan tudnak átlagemberek absztrakt kompozícióként adaptálni, azonos feltételek és eszközök segítségével. Majd ezen alkotásokat különös tekintettel a vonalak mennyiségére, irányára, vastagságára, illetve a domináló színekre fókuszálva elemzem.

csatolmány

szerző

  • Hangodi Nóra
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Dr. Pintér András Ferenc
    egyetemi tanársegéd, Rajzi és Formaismereti Tanszék