Regisztráció és bejelentkezés

Clear Hands

Az alapgondolat a térbeli és időbeli variabilitás fogalmához kötődik és annak táncon keresztül való láthatóvá tételét célozza, illetve annak lehetőségeit veti fel és kutatja. Gondolatmenetem a különböző állatcsoportok mozgásának variánsait körbejárva az emberi mozgáskultúrához, azon belül is a tánchoz, mint csoportosan is végezhető mozgásformához vezetett.

Több éve tácolok, és az elmúlt pár évben a freestyle tánc világába ástam bele magam mélyebben. A hip-hop szubkultúrában a tánc alapvető fontosságú és rengeteg stílusirányzata alakult ki. Lágyabb, keményebb, akrobatikus, kicsi és nagy mozdulatok egyaránt színesítik őket. Ezen stílusok a XXI. században is fejlődnek, és mindig újabb irányzatok alakulnak ki, vagy lépnek fúzióba kortárs és múltbéli stílusokkal. A videóm alapját egy ilyen újgenerációsnak nevezhető táncstílus adja. Az úgy nevezett Tutting, azaz a karnak, kéznek, ujjaknak a tánca. Geometriai formák és optikai csalódásokat megidéző mozdulatok képezik a látványvilágát ennek a stílusnak.

Ez a kreatív új irányzat és az improvizáció keresztezése alkotja a TDK anyagom egy részét.

A másik oldalról a művészet az érzelmek, és élmények átadása és átélése volt a fő szempont. A tánc mindig több szimpla mozgásnál egy adott zenére. Egy táncos mindig átszellemül a zene hallatán. Egy pillanat alatt felveszi annak hangulatát, ritmusát, üzenetét és karakterét. Majd az első mozdulattól az utolsóig teljesen átadja magát ennek az eufóriának, és a legfontosabb, hogy ezt átadja a nézőnek is, mint egy jó történet.

A tánc varázsa, hogy képes a hangokat történetekké átalakítani, így válik a táncos egy jó mesélővé. A videóm is törekszik arra, hogy felépített legyen mégis improvizatív, és egy olyan élményt adjon a nézőnek, mint egy jól megkomponált zenemű.

csatolmány

szerző

  • Kun Kristóf
    Építészmérnöki nappali alapképzés (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Üveges Gábor
    egyetemi docens, Rajzi és Formaismereti Tanszék