Regisztráció és bejelentkezés

Recorbusier

Dolgozatunk témája a recycling témakörben az újragondolás, újraértelmezés: hogyan lehet épületet, és az azokat alakító elveket, a koncepciót más művészeti területen, a divatban, méghozzá a ruhákban megtestesíteni?

Ehhez Corbusier munkásságát vettük alapul. Ő ugyanis különös érzékkel kezelte az anyagot, a betont, mellyel szinte együtt született, fejlődésével együtt fejlődött, s melynek alakítója, legjelentősebb mestere lett. Az anyag a divatvilágban is kulcsfontosságú elem: ez határozza meg a formálási lehetőségeket, a textúrát, a ruha esését, azt, hogy hogy érezzük benne magunkat, hogy mennyire kényelmes, áttetsző, fényes, mennyire redőződik…

Corbusier építészetét az anyagcentrikusság jellemzi: a betont formálta, azzal ösztönösen kísérletezett. Nincs ez másképp a divatvilágban sem: a gyors változás, a látványosságra törekvés, kísérletezés, öncélúság szintúgy jellemző itt is, ahogy Corbusier munkásságában. Az anyagot, azaz a betont többféleképpen használta, formálta, mindig kereste a benne rejlő lehetőségeket. Öt pontját megjelenítő épületei, majd várostervei, végül az egyszeri és megismételhetetlen Ronchamp-i kápolna a beton formálási, felhasználási módjainak különböző lehetőségeit mutatják meg: a vázas építési mód, a tömeggyártás és a teljesen plasztikus, egyedi formálás lehetőségeit.

Az általunk készített ruhák tervezésénél ezeket az elveket gondoljuk át, fordítjuk le, formáljuk és emeljük át egy másik kontextusba. A forrás Corbusier, a lehetőségek, építészet és művészet határainak feszítője és kutatója, az eredmény: három ruha.

csatolmány

szerzők

  • Macsuga Eszter
    építészmérnök
    nappali
  • Skultéti Dóra
    építészmérnök
    nappali
  • Gulyás Brigitta
    építészmérnök
    nappali

konzulens

  • Klobusovszki Péter
    egyetemi adjunktus, Középülettervezési Tanszék