Regisztráció és bejelentkezés

A zene mindenkié, a pavilon mindenkié.

A szegénység korunk egyik jelentős globális problémája. Kezelése nagy kihívást jelent az egész világon. Míg az átmeneti gazdasági recesszió következtében kialakuló szegénység, a kiváltó okok változásával, képes idővel magától megszűnni, addig egyes társadalmi rétegek, csoportok szegénysége olyan összetett rendszer, melyben nagyon nehéz megtalálni a probléma gyökerét. A szegénység nem csak az anyagi jólét hiányát jelenti, ezekben a közösségekben jellemző az iskolázatlanság, nincsenek közösségi terek, szolgáltatások, ezzel együtt pedig hiányoznak a közösségi kapcsolatok. A szociális elmaradottság így tovább nehezíti ezeknek a közösségeknek a felzárkóztatását.

A hasonló családokban az alacsony iskolázottságú szülő nem motiválja gyermekét képességei kibontakoztatásában, a továbbtanulásban. Ezzel a felnövő gyermek hátrányos helyzetbe kerül, hatalmas szakadékot kell áthidalniuk, hogy felzárkózhassanak, és egyenlő eséllyel indulhassanak a jobb körülmények közül érkező társaikhoz. Ez segítség nélkül sokszor lehetetlen.

A Symphonia Alapítvány hátrányos helyzetű, mélyszegénységben élő gyerekeknek segít a felzárkózásban és a társadalomba való beilleszkedésben a zene és a közös zenélés erejével.

A miskolci telephelyű Symphonia Alapfokú Művészeti Iskolának viszont nincsen saját próbaterme, a Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola tantermeiben zajlik a zeneoktatás tanítás után.

Az osztálytermek egyrészt nem a legideálisabbak a zenekari próbákhoz. Másrészt a gyerekek ezt a helyszínt nem érzik teljesen a sajátjuknak. A közösségfejlesztési folyamatban fontos kiindulópontot az adott közösség saját önképének kialakítása.

Egy olyan pavilonra lenne szüksége a gyerekeknek, amely tavasztól őszig saját próbateremként szolgál, megfelelő környezetet biztosít nyári táborok megszervezésére, ahol az oktatás intenzíven, hatékonyan valósulhat meg, valamint helyszínt ad koncerteknek, ahol a szülők is részt vehetnek és megtapasztalhatják a zene közösségformáló erejét. Ez különösen fontos szempont, hiszen a szülőket is könnyebb megszólítani a gyerekeken keresztül, és az ők együttműködésükre is szükség van a gyerekek fejlődéséhez.

Az általunk tervezett pavilon és egyben színpad célja, hogy a gyerekek sajátja legyen, ahol biztonságban érezhetik magukat, elősegítse a közösségformálást, valamint egy olyan atmoszférát hozzon létre, ahol kiteljesedhet a közös örömzenélés.

szerzők

  • Kecskés Dalma
    Egyéb hazai egyetem
  • Rudolf Blanka
    Tervező-építészmérnök MSc
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dankó Zsófia
    egyetemi adjunktus, Lakóépülettervezési Tanszék