Regisztráció és bejelentkezés

elTÉRítés-A tér mint oktatási eszköz

elTÉRítés

-A tér mint oktatási eszköz-

„The goal of education is not the mastery of subject of matter but of one’s person”

/David Orr /

Milyen építészeti jelzései lehetnek egy közösségi térnek az iskolában? Hogyan válhatnak ezek aktív kapcsolatteremtő eszközzé? Hogyan változtathatja a diákok térrel való kapcsolatát az információs forradalom megjelenése az oktatásban? Vajon a diákok képességeire milyen hatást gyakorolnak a ma működő térszervezetek?

A jól megszokott terek ma egy oktatási intézményben a közlekedést, étkeztetést, csoportos tevékenységeket szolgálják. A kérdés az, hogy miért ne lehetne maga a tér egy olyan eszköz, amelynek segítségével a diákok a bevett tanítási módszereken kívül is fejleszthetik képességeiket.

Az iskolában már meglévő közösségi terek kihasználtságára is megoldást kívánunk nyújtani. Célunk olyan kapcsolatteremtő térkísérletek létrehozása, amelyben a diákok kötelező szabadidejüket eltölthetik.

A ma használt iskolai terek pszichológiai hatásai már bizonyítottak. Azáltal hogy a már meglévő iskolai tereket újraértelmezzük, egy újfajta térélményt kínálunk a diákok számára. Lehetőséget adva ezzel a tanároknak egy újfajta oktatási környezet szabad, önálló alakítására.

szerzők

  • Szigeti Anett Kata
    építészmérnök
    nappali
  • Szabó Boglárka
    építészmérnök
    nappali
  • Kovács Éva
    építészmérnök
    nappali

konzulens

  • Fejérdy Péter
    egyetemi adjunktus, Középülettervezési Tanszék