elTÉRítés-A tér mint oktatási eszköz
elTÉRítés
-A tér mint oktatási eszköz-
„The goal of education is not the mastery of subject of matter but of one’s person”
/David Orr /
Milyen építészeti jelzései lehetnek egy közösségi térnek az iskolában? Hogyan válhatnak ezek aktív kapcsolatteremtő eszközzé? Hogyan változtathatja a diákok térrel való kapcsolatát az információs forradalom megjelenése az oktatásban? Vajon a diákok képességeire milyen hatást gyakorolnak a ma működő térszervezetek?
A jól megszokott terek ma egy oktatási intézményben a közlekedést, étkeztetést, csoportos tevékenységeket szolgálják. A kérdés az, hogy miért ne lehetne maga a tér egy olyan eszköz, amelynek segítségével a diákok a bevett tanítási módszereken kívül is fejleszthetik képességeiket.
Az iskolában már meglévő közösségi terek kihasználtságára is megoldást kívánunk nyújtani. Célunk olyan kapcsolatteremtő térkísérletek létrehozása, amelyben a diákok kötelező szabadidejüket eltölthetik.
A ma használt iskolai terek pszichológiai hatásai már bizonyítottak. Azáltal hogy a már meglévő iskolai tereket újraértelmezzük, egy újfajta térélményt kínálunk a diákok számára. Lehetőséget adva ezzel a tanároknak egy újfajta oktatási környezet szabad, önálló alakítására.
szerzők
-
Szigeti Anett Kata
építészmérnök
nappali -
Szabó Boglárka
építészmérnök
nappali -
Kovács Éva
építészmérnök
nappali