Regisztráció és bejelentkezés

ABIOGENEZIS

Életünk egyre nagyobb részét töltjük az oktatásban. Ezt az időszakot számos tényező formálja, amik közül az oktatási környezet talán a legfontosabb. Ezek sokszor nehezen idomulnak a gyorsan változó igényekhez.

Kutatásunk témája a Budapesti Piarista Gimnázium közösségi tereinek újragondolása. Kísérletképpen ezt a témát kiszélesítjük és egy általános térből indulunk ki. Jelenleg a piarista gimnázium folyosói és az udvar is csupán statikus terek, amelyek nem képesek követni az igényeket. Ezt a közösség is észlelte, és átmeneti megoldásokkal próbálta orvosolni. Bútorok és növények lettek elhelyezve a folyosókon, de ezek a változó elemek nem voltak kellő egyensúlyban az állandó elemekkel.

A kutatás első lépéseként gondolatban kiürítjük ezeket a tereket. Arra kezdjük el keresni a választ, hogy ezeket milyen eszközökkel és módszerekkel lehetséges a használati igényekhez megfelelőnek tenni. Ezután kiválasztjuk, hogy mik azok, amiket a modern kor a leginkább használ.

Módszertani kísérletek és esettanulmányok segítségével tanulmányozzuk a közösség viselkedését. Hazai és külföldi példákat egyaránt megvizsgálunk, hogy lássuk mi az, amit világszerte jó megoldásnak tartanak, és mi az, ami a mai magyar társadalomban működni tud.

Megvizsgáljuk azt is, hogy ennek a térformálásnak milyen mértékben kell az építész által tervezettnek, és mennyire a közösség által létrehozottnak lennie ahhoz, hogy valóban működőképes legyen. A kutatás során szükségszerűen nagy lépésekben haladva a folyamat végére eljutunk egy megoldás-halmazhoz, amely a jelen pillanatában érvényes.

A kutatási folyamat utolsó lépéseként kísérletet teszünk a felvetett kérdés lezárása helyett annak továbbgondolására. Mert minden pillanatban változunk, ezáltal elkerülhetetlen, hogy a megoldás-halmazunk, és a minket körülvevő tér is velünk együtt változzon.

csatolmány

szerzők

  • Angelidisz Aphrodite
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Biró Laura Zsuzsanna
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Kiss Márton
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Balázs Mihály
    Tanszékvezető, Középülettervezési Tanszék