Regisztráció és bejelentkezés

Képen keresztül

.A Tatai tó partján elhelyezkedő elpusztult és kihasználatlanul álló volt lovarda épülete egy gazdag múltra tekint vissza és a város egy fajta szívében, életének a gócpontjában találja magát még akkor is, ha ez első látásra nem derül ki. A lovarda tó és természet közelsége, meg a már meglévő hatalmas csarnok tér mintha azt sugallaná, hogy itt akár lehetne is még valami nagyon izgalmas. Egy tervemben pont ennek e a helyszínnek a kihasználására keresem a választ és így úgy gondoltam, hogy ez egy jó lehetőség lenne erről az épületről készíteni egy rövid animációt. Az animáció az általam erre a területre megtervezett galéria/rendezvénytér épületét venné alapul, mint helyszín, ahol a történet fog játszani. Az animáció egy olyan világot rajzolna meg ahol a megtervezet épületem működik, és ebből a jövőbeli világból az épületben történő kis történetet mutatna be, de ezt is egy érdekes fordulattal.

Helyszínválasztáskor sok más tárgyak keretén belül tervezet épületet vettem elő az én közvetlen környezetemben elhelyezkedő helyszínek mellett. Végül inkább a saját konkrét helyszíni beavatkozásaim mellett döntöttem, mivel sokkal jobban tudtam hozzájuk viszonyulni és így jobban el tudtam képzelni azt, hogy mit is szeretnék. Végső sorban Tatában tervezet épületemet választottam, mert ez a legfrissebb tervem és ehhez van a legtöbb személyes kapcsolatom. A terv a lovarda megmaradt falaiból kiindulva egy galéria és rendezvény tér funkciót hoz létre. A korszerű közlekedés miatt egy kisebb új tömeget is kap, ami a tó felé néz.

Nem szerettem volna egy olyan animációt készíteni, ami dokumentarista módon mutatná be a helyszínt vagy akár csak építészeti szemszöggel. Az animációmban nem annyira a terv animált bemutatását akartam, mint egy történet elmesélését, ami itt játszódna. A helyszín azonban a háttérben megjelenne is mivel végig követné az eseményeket ilyen módon ő is egy főszereplővé válna. Mivel a makett az építészeti folyamat fontos szerepe azt határoztam el, hogy az épület makettjét használnám fel, mint díszlet, ami előtt a történne az animáció, ami viszont már rajzfilmszerű képkocka animáció lenne.

A történet, amiről készíteném az animációt, azt ábrázolná ahogy két személy meglátogatják a Tatai galériát, és bár az egész egy mindennapi esemény lenne, de bekövetkezik egy érdekes fordulat. Az egyik személy a kiállított festmények világába csöppenne bele és így kettőjük ebben a furcsa szituációban járná be az épület központi csarnok terét, ahol a kiállítás folyik.

Storyboard:

https://pelikansoftware.com/clients/mark/TDK-2022_ShelemekhovMark_Kozep_Film_es_emlekezet_Storyboard.pdf

csatolmány

szerző

  • Shelemekhov Mark
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Dr. Kemes Balázs
    egyetemi adjunktus, Középülettervezési Tanszék