Helyhez kötve
HELYHEZ KÖTVE
Dolgozatunk fő iránya, hogy az iskola funkcióit szétválasztjuk, a külön egységeket olyan rendszerbe foglaljuk, hogy az általuk meghatározott tér egy bensőséges környezetet alkosson, így kapcsolatot teremt a használó és tér között, mindezek mellett, nem hivalkodó magatartást mutat, kerülve a terjengős, megalomán tömegek használatát.
A helyi szokásokon alapuló építészeti gondolkodás és az épület saját identitásának találkozása váratlan válaszlehetőségeket kínál a legsarkalatosabb problémák kérdéskörére, mint például a folyamatos szellőztetés és megfelelő fényviszonyok biztosítása.
A vernakuláris építészet elveit adaptálva és a helyi építészeti eszköztárat, valamint a jellemző alapanyagokat felhasználva erősítjük a helyiek közösségi hovatartozást.
Hassan Fathy és Diébédo Francis Kéré hasonló területeken végzett munkásságából inspirálódva alkotjuk meg a felvázolt problémákra adott megoldásainkat.
Annak érdekében, hogy egy egészséges és fenntartható környezetet hozzunk létre az emberek számára, egy olyan egyedi oktatási légkört teremtünk meg, amely tiszteletben tartja és együtt él a közvetlen környezetével, valamint architektonikus elemeket használva, megtaláljuk a harmonikus anyag-lépték és fény-árnyék egyensúlyt.
Irodalom jegyzék:
Fathy, Hassan, Architecture for the Poor: An Experiment in Rural Egypt, University of Chicago Press, Chicago 2000
Kéré, Francis: Radically Simple, Hatja Cantz, Berlin, 2017
Steele, James: Architecture for People: The complete works of Hassan Fathy, Whitney Library of Design, New York, 1997
Kép forrása: https://www.archdaily.com/785955/primary-school-in-gando-kere-architecture
szerzők
-
Guilherme Leick
Tervező-építészmérnök MSc (angol nyelven)
mesterképzés (MA/MSc) -
Al-Shaer Dima
Tervező-építészmérnök MSc (angol nyelven)
mesterképzés (MA/MSc) -
Tóth Csenge
Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
egységes, osztatlan képzés