Regisztráció és bejelentkezés

Kiss and Ride megállóhely hálózat kialakításának lehetősége Budapesten

A TDK dolgozatom témájaként a Kiss and Ride hálózat bemutatását és budapesti alkalmazását választottam.

Ha más országba utazunk, nagyon sok helyen látunk Kiss and Ride megállóhelyeket. Ezek főként nagy közlekedési csomópontokban, például pályaudvarok mellett fordulnak elő. Használatuk és céljuk egyszerűnek tűnik, pedig a helyüket és a használati szabályzatukat részletes tervezés előzi meg.

A probléma, amire a Kiss and Ride megoldást nyújt nagyon egyszerű: A autó vezetője szeretné intermodális csomópontokban kirakni vagy felvenni az utasát. Ezt itthon legtöbbször csak tiltott helyen történő rövid idejű megállással tudja megtenni. Egy Kiss and Ride megállóhely erre nyújt megoldást. Megfelelő helyszín biztosít a gyors utascserének. Egyrészt az autósnak egyszerű megközelítést és megállást biztosít, másrészt az utasoknak is biztonságos ki- illetve beszállási lehetőséget.

A dolgozatomban továbbá foglalkozom ennek a parkolási rendszernek a hazai bevezetésével. Többek között, hogy milyen módon lehetne a Kiss and Ride rendszert a budapesti közlekedési hálózat részeként bevezetni és milyen módosítások szükségesek ahhoz, hogy egy ilyen parkolóhely hálózat megfelelően üzemeljen.

Egy kiforrt Kiss and Ride hálózat kihatással lehet a közlekedési morálra is. A forgalom csökkenése is elérhető a rendszer segítségével, hiszen többen fognak egy autóban utazni, ha központi helyen, könnyen és gyorsan megtörténhet az utascsere.

A Kiss and Ride fontos eleme a külföldi közlekedésnek. Munkám célja, hogy megismerjük, hogy miképp lehetne ennek a rendszernek az előnyeit itthon is kihasználni.

szerző

  • András Márton
    Építőmérnöki szak (műszaki alapdiploma BSc szint)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Schuchmann Gábor
    egyetemi docens, Út és Vasútépítési Tanszék

helyezés

Egyetemi Hallgatói Képviselet III. helyezett