Regisztráció és bejelentkezés

Javaslat a budapesti hármas metró sínleerősítésének felújítására

Az észak-déli metróvonal első szakasza jövőre 40 éves lesz. Az üzemszerű karbantartások után megérett az idő az infrastruktúra teljes felújítására. A jelenlegi információink alapján a pályaszerkezet egy részleges felújításon fog keresztül menni. A beton alaplemezt csak indokolt esetben cserélik újra, így a sínleerősítések rögzítésének egyik lehetséges technológiája a fúrt-ragasztott kivitel.

A másfél éve átadott négyes vonal sínleerősítési rendszere korszerű, magas műszaki színvonalú, és mivel fúrt-ragasztott illetve top-down kialakítása is létezik, maradéktalanul megfelel mind a megmaradó, mind az újonnan kialakított betonlemezhez való rögzítésnek. Az általunk javasolt megoldás újdonsága az alátétlemez és a betonfelület közti hézag kitöltésére javasolt anyag, mely térkitöltésre és a lehorgonyzó csavar beragasztására egyaránt alkalmas.

Az így módosított rendszer alkalmasságát laborvizsgálatokkal igazoljuk.

szerző

  • Idei Dániel Gábor
    Infrastruktúra-építőmérnök mesterszak (MSc)
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dr. Kazinczy László
    egyetemi docens, Út- és Vasútépítési Tanszék